Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Vyhodnocení rámcového tématu bakalářské práce. 3. Upřesnění koncepce a struktury (obsahy a cíle). 4. Vyhodnocení míry rozpracovanosti celku. 5.-7. Realizace dílčích studií. 8.-9. Propojování dílčích výstupů do vyšších, komplexnějších celků. 10. Ověřování funkční struktury celku, průběžné konzultace. 11. Představení konceptu bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Adrian Henri. Environments and Happenings. Thames and Hudson, 1974.
-
Bishop, C. Artifical Hells, Participatory Art and the Politics of Spectatorship. Verso, New York, 2012.
-
Bryzgel, Amy. Performance Art in Eastern Europe since 1960. Manchester University, 2017.
-
Fukuyama Francis. Konec dějin a poslední člověk. Praha, 2002.
-
GOLDBERG, Rose Lee. Performance Art. Thames & Hudson, London, 1990.
-
J. Kastner (ed.). Land and Environmental Art. Phaidon, 1998.
-
Mirzoeff, N. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012.
-
MITCHEL, W. J. T. Teorie obrazu: Eseje o verbální a vizuální reprezentaci. Karolinum, 2017.
-
T. Warr (ed.). The Artist's Body. Phaidon, 2000.
-
U. Grossenick (ed.), B. Riemschneider (ed.). Art at the Turn of the Millenium. Taschen, 1999.
|