Vyučující
|
-
Thelenová Michaela, doc. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Vymezení rámcového tématu bakalářské práce. 3.-4. Koncepce a struktura (obsahy a cíle). 5.-7. Tvůrčí zdroje; vytváření kreativních cloudů a mentálních map. 8.-10. Rešerše pramenů. 11.-12. Ověřování stanovených hypotéz, nosnosti tématu, průběžné konzultace. 13. Představení projektu bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
BAUDRILLARD, Jean. Dokonalý zločin. Periplum, 2001.
-
Bauman, Zygmunt. Tekutá modernita. Mladá fronta, Praha 2002. (str. 31-64).
-
Bourriaud, N. PostProduction. Tranzit Praha, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
BRIGHT, Susan. Art Photography Now. Thames & Hudson, London, 2005.
-
CÍSAŘ, Karel. (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004.
-
Cotton, Charlotte. The Photographs as Contemporary Art. Thames and Hudson, 2004.
-
Dvořák, T. a kol. Temporalita (nových) médií. NAMU, Praha, 2016.
-
Flusser, V. Do univerza technických obrazů. OSVU, 2001.
-
Fukuyama Francis. Konec dějin a poslední člověk. Praha, 2002.
-
Green, Rachel. Internet Art. Thames and Hudson, 2004.
-
Mc Luhan, M. Člověk, média a elektronická kultura, Jota, 2000 Praha. Brno, 2000.
-
Paul, Ch. Digital Art. Thame& Hudson, London, 2003.
-
RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
-
RUSH, M. Video Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003.
-
Sturken, Marita a Cartwright, Lisa. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-55-1.
|