Předmět: Pokročilý software II

« Zpět
Název předmětu Pokročilý software II
Kód předmětu KEO/FU078
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mrkus Pavel, doc. Mgr.A.
  • Tarakji Karim, MgA.
Obsah předmětu
1. Rekapitulace problematiky softwarových řešení pro generativní obsah. 2. Workshop I přizvaného umělce / odborníka z praxe (ve spolupráci s Domem umění Ústí nad Labem). 3.-6. Tvorba dynamických obrazových dat v prostředí aktuálních prezentačních platforem v reálném čase. 7. Workshop II přizvaného umělce / odborníka z praxe (ve spolupráci s Domem umění Ústí nad Labem). 8.-9. Vztah generativního a dynamického obrazu a prostoru, mapování obrazu na objekty. 10.-11. Vytvoření velkoformátové projekce pro konkrétní fyzický nebo virtuální prostor (ve spolupráci s Domem umění Ústí nad Labem).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Pokročilý kurz navazující na znalost software pro zpracování A/V a 3D, který rozšiřuje a prohlubuje znalost o generativní zpracování obrazu (Resolume Arena; Blender3D; Unreal Engine; Notch;Touchdesigner;Isadora; Adobe CC; Max MSP; Arduino IDE; Avid Pro Tools; Ableton Live). Kurz má vazbu na předmět oborové technologie "Integrace systémů" uskutečňovaný ve stejném semestru. Kurz dynamicky reaguje na aktuální postupy a proměny v tomto oboru. Výuka je silně individualizovaná, zohledňující specifické potřeby studentů, respektive charakteristiku jejich tvůrčích projektů. Součástí výuky budou individuální i skupinové konzultace, prezentace významných projektů a workshopy s přizvanými odborníky z praxe.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Ableton Live. -.
  • Adobe CC. Max MSP.
  • Arduino IDE. Avid Pro Tools.
  • https://cdn2.unrealengine.com/Unreal+Engine%2Fvpguide%2FVP-Field-Guide-V1.2.02-5d28ccec9909ff626e42c619bcbe8ed2bf83138d.pdf. https://cdn2.unrealengine.com/Unreal+Engine%2Fvpguide%2FVP-Field-Guide-V1.2.02-5d28ccec9909ff626e42c619bcbe8ed2bf83138d.pdf.
  • Resolume Arena. Blender3D.
  • Touchdesigner. Isadora.
  • Unreal Engine. Notch.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr