Předmět: Oborové technologie V

« Zpět
Název předmětu Oborové technologie V
Kód předmětu KEO/FU073
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mrkus Pavel, doc. Mgr.A.
  • Tarakji Karim, MgA.
Obsah předmětu
1. Úvodní setkání, seznámení s pracovištěm. 2.-3. Analýza úrovně dovedností a představ studentů, rozfázování semestru dle zjištěných skutečností. 4.-5. Teoretické i praktické seznámení s klíčovou problematikou v rámci menších skupin rozdělených dle bodu 2.-3. 6. Realizace průběžného cvičení v rámci integrace systémů, zadání seminárních prací. 7. Realizace průběžného cvičení - Komunikační a síťové metody přenosu dat: MIDI, OSC, NDI, DMX, zadání seminárních prací. 8.-9. Rozbor realizací, vyhodnocení, komparace: možnost volby jiných způsobů zpracování. 10. Ukázky propojování dílčích systémů ve funkční celky - Technologie pro distribuci obrazu, zvuku a světla. 11. Realizace průběžného cvičení v rámci propojování jednotlivých systémů ve funkční celky - Tvorba multimediální kompozice založené na propojení několika prvků. 12.-13. Prezentace a hodnocení realizovaných seminárních prací účastníků kurzu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Oborové technologie V / Integrace systémů Úvodní kurz se věnuje aplikaci znalostí hardware a software na oblast multimediální tvorby a jejich použití v praxi. Studenti jsou vedeni k analýze problematiky jednotlivých typů realizací, k identifikaci klíčových prvků projektů, k následné aktivní vhodné volbě vhodných postupů a k propojení jednotlivých systémů ve funkční celky. Velký důraz je kladen na schopnost aplikovat získané znalosti v praxi. Pozornost je tak věnována osvojení praktických dovedností v oblasti integrace systémů v prostředí galerií i v široké škále kreativních průmyslů. Kurz má vazbu na předmět Oborové software V uskutečňovaný ve stejném semestru. Zaměřuje se přitom na multimediální projekty audiovizuálních i obrazových (fotografických) formátů. Součástí kurzu je rovněž prezentace různých autorských přístupů korelujících s probíranou problematikou.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Aktuální manuály k digitálním kamerám a fotoaparátům vyšší a profesionální třídy. Aktuální manuály k digitálním kamerám a fotoaparátům vyšší a profesionální třídy..
  • Aktuální verze příruček uživatele Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder. Aktuální verze příruček uživatele Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder.
  • FRANK, Laura. Screens Producing & Media Operations. Focal Press, 2019.
  • FRIDSMA, Lisa; GYNCILD, Brie. Adobe After Effects CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2019.
  • https://cdn2.unrealengine.com/Unreal+Engine%2Fvpfieldguide%2FVP-Field-Guide-V1.2.02-5d28ccec9909ff626e42c619bcbe8ed2bf83138d.pdf. https://cdn2.unrealengine.com/Unreal+Engine%2Fvpfieldguide%2FVP-Field-Guide-V1.2.02-5d28ccec9909ff626e42c619bcbe8ed2bf83138d.pdf.
  • JAGO, Maxim. Adobe Audition CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2018.
  • JAGO, Maxim. Adobe Premiere Pro CC Classroom in a Book.
  • LINDGREN Ernest. Filmové umění. Ediční sbor Čs. filmu, 1961.
  • MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Karolinum, Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
  • Resolume Arena; Blender3D; Unreal Engine; Notch; Touchdesigner; Isadora; Adobe CC; Max MSP; Arduino IDE;. Resolume Arena; Blender3D; Unreal Engine; Notch; Touchdesigner; Isadora; Adobe CC; Max MSP; Arduino IDE;.
  • Software: Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder, Adobe Audition, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator. Software: Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder, Adobe Audition, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator.
  • VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
  • WRIGHT, Steve. Digital Compositing for Film and Video: Production Workflows and Techniques. Routledge, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr