Vyučující
|
-
Mrkus Pavel, doc. Mgr.A.
-
Tarakji Karim, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní setkání, seznámení s pracovištěm. 2.-3. Analýza úrovně dovedností a představ studentů, rozfázování semestru dle zjištěných skutečností. 4.-5. Teoretické i praktické seznámení s klíčovou problematikou v rámci menších skupin rozdělených dle bodu 2.-3. 6. Realizace průběžného cvičení v rámci integrace systémů, zadání seminárních prací. 7. Realizace průběžného cvičení - Komunikační a síťové metody přenosu dat: MIDI, OSC, NDI, DMX, zadání seminárních prací. 8.-9. Rozbor realizací, vyhodnocení, komparace: možnost volby jiných způsobů zpracování. 10. Ukázky propojování dílčích systémů ve funkční celky - Technologie pro distribuci obrazu, zvuku a světla. 11. Realizace průběžného cvičení v rámci propojování jednotlivých systémů ve funkční celky - Tvorba multimediální kompozice založené na propojení několika prvků. 12.-13. Prezentace a hodnocení realizovaných seminárních prací účastníků kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Oborové technologie V / Integrace systémů Úvodní kurz se věnuje aplikaci znalostí hardware a software na oblast multimediální tvorby a jejich použití v praxi. Studenti jsou vedeni k analýze problematiky jednotlivých typů realizací, k identifikaci klíčových prvků projektů, k následné aktivní vhodné volbě vhodných postupů a k propojení jednotlivých systémů ve funkční celky. Velký důraz je kladen na schopnost aplikovat získané znalosti v praxi. Pozornost je tak věnována osvojení praktických dovedností v oblasti integrace systémů v prostředí galerií i v široké škále kreativních průmyslů. Kurz má vazbu na předmět Oborové software V uskutečňovaný ve stejném semestru. Zaměřuje se přitom na multimediální projekty audiovizuálních i obrazových (fotografických) formátů. Součástí kurzu je rovněž prezentace různých autorských přístupů korelujících s probíranou problematikou.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální manuály k digitálním kamerám a fotoaparátům vyšší a profesionální třídy. Aktuální manuály k digitálním kamerám a fotoaparátům vyšší a profesionální třídy..
-
Aktuální verze příruček uživatele Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder. Aktuální verze příruček uživatele Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder.
-
FRANK, Laura. Screens Producing & Media Operations. Focal Press, 2019.
-
FRIDSMA, Lisa; GYNCILD, Brie. Adobe After Effects CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2019.
-
https://cdn2.unrealengine.com/Unreal+Engine%2Fvpfieldguide%2FVP-Field-Guide-V1.2.02-5d28ccec9909ff626e42c619bcbe8ed2bf83138d.pdf. https://cdn2.unrealengine.com/Unreal+Engine%2Fvpfieldguide%2FVP-Field-Guide-V1.2.02-5d28ccec9909ff626e42c619bcbe8ed2bf83138d.pdf.
-
JAGO, Maxim. Adobe Audition CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2018.
-
JAGO, Maxim. Adobe Premiere Pro CC Classroom in a Book.
-
LINDGREN Ernest. Filmové umění. Ediční sbor Čs. filmu, 1961.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Karolinum, Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
Resolume Arena; Blender3D; Unreal Engine; Notch; Touchdesigner; Isadora; Adobe CC; Max MSP; Arduino IDE;. Resolume Arena; Blender3D; Unreal Engine; Notch; Touchdesigner; Isadora; Adobe CC; Max MSP; Arduino IDE;.
-
Software: Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder, Adobe Audition, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator. Software: Adobe Premiere, Pro Adobe After Effects, Adobe Media Encoder, Adobe Audition, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator.
-
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
-
WRIGHT, Steve. Digital Compositing for Film and Video: Production Workflows and Techniques. Routledge, 2017.
|