Předmět: Oborový software VI

« Zpět
Název předmětu Oborový software VI
Kód předmětu KEO/FU072
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mrkus Pavel, doc. Mgr.A.
  • Tarakji Karim, MgA.
Obsah předmětu
1. Rekapitulace znalostí z minulého semestru. 2. Úvod do interaktivních formátů. 3.- 4. Modelování v prostředí herních enginů. 5.-6. Tvorba interaktivních prvků a fyziky. 7. Dílčí praktické ukázky a úkoly; prezentace uměleckých děl generovaných prostřednictvím interaktivních aplikací. 8. Animace a pohyb v interaktivním virtuálním prostředí. Zadání samostatného semestrálního projektu. 9.-10. Realizace samostatného projektu. 11. Prezentace individuálního interaktivního projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Oborový software VI / 3D software II - Interaktivní prostředí Navazující kurz prohlubuje základy tvorby interaktivního a generativního obsahu v prostředí herních enginů v kombinaci s 3D softwarem. Poskytuje přitom základní orientaci v problematice stavby virtuální a interaktivní simulace, s použitím elementárních stavebních modulů herního jazyka. Vytváří platformu pro interakci virtuálního a fyzického prostředí a uživatelských rozhraní. Zabývá se přitom zejména aplikacemi herními, využívanými následně při tvorbě uměleckého a performativního obsahu. Kurz dynamicky reaguje na aktuální postupy a vývoj v tomto oboru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Blender Fundamentals: https://cloud.blender.org/p/blender-fundamentals/. Blender Fundamentals: https://cloud.blender.org/p/blender-fundamentals/.
  • Blender User Manual: https://docs.blender.org/manual/en/latest/. Blender User Manual: https://docs.blender.org/manual/en/latest/.
  • GREGORY, Jason. Game Engine Architecture. Taylor & Francis, 2018.
  • McCAFFREY, Mitch. Unreal Engine VR Cookbook. Developing Virtual Reality with UE4. Addison Wesley, 2017.
  • ROMERO, Marcos. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine. The faster way to build games using UE4 Blueprints. Packt Publishing, 2019.
  • STEINMETZ, Frederik; HOFFMANN, Gottfried. Cycles Encyclopedia. Blender Foundation, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr