Vyučující
|
-
Mrkus Pavel, doc. Mgr.A.
-
Tarakji Karim, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky - Práce s 3D softwary. 2.-3. Uživatelské rozhraní a základní pracovní postupy. 4.-5. Modelovací techniky a postupy. 6.-7. Materiály a textury. 8.-9. Animace; Simulace fyziky; Zadání samostatného semestrálního projektu. 10. - 11. Světlo, Rendering, Exportní formáty. 13. Prezentace individuálního projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Oborový software V / 3D software - Modelování a animace Základní techniky tvorby v prostředí 3D modelovacích softwarů (Blender 3D Reality Capture Meshroom). Kurz seznamuje s aktuálními postupy v oblasti modelování objektů a architektury, simulace fyzikálních procesů, tvorby materiálů, texturování, renderování, či tvorbě dat pro nejrůznější exportní platformy od 3D tisku, virtuální reality, interaktivních aplikací po animace či performativní obsah.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
Doporučená literatura
|
-
BOHNACKER, Hartmut. Generative Design Visualize, Program, a Create with Processing. Princeton Architectural Press, 2012.
-
DUCKETT, Jon, et al. JavaScript & JQuery: Interactive Front-End Web Development. Wiley, 2015. ISBN 978-l-118-53164-8.
-
DUCKETT, Jon. HTML & CSS. John Wiley & Sons, 2014. ISBN 978-1118871645.
-
Kholeif, Omar. You Are Here: Art After the Internet.. Cornerhouse Publications Ltd., 2014. ISBN 978-0-9569571-7-7.
-
Lieser, Wolf. Digital Art. Königswinter: H. F. ULLMANN, 2009. ISBN 978-3-8331-5337-2.
-
Malý, M. Hradla, volty, jednočipy - Úvod do bastlení. Praha, CZ.NIC, z.s.p.o., 2017. CZ.NIC, 2018. ISBN 978-1593276126.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Karolinum, Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
MEIXNEROVÁ, Marie. . # mm net art / Internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Pastiche Filmz, 2014.
-
PEHLIVANIAN; Ara, NGUYEN, Don. JavaScript Okamžitě. Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
-
RUNBERG, Derek. The SparkFun Guide to Processing. No Starch Press, 2015. ISBN 978-1616890773.
-
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Net Art. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
-
VODA, Zbyšek. Průvodce světem Arduina. Bučovice, Martin Stříž, 2017. Vydání druhé. Bučovice: Martin Stříž, 2017. ISBN 978-80-87106-93-8.
|