Předmět: Oborový software IV

« Zpět
Název předmětu Oborový software IV
Kód předmětu KEO/FU070
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Svejkovský Zdeněk, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Rekapitulace znalostí z minulého semestru. 2.-4. Přehled programovacích postupů a interaktivních aplikací. 5.-7. Dílčí praktické ukázky a úkoly; prezentace uměleckých děl generovaných prostřednictvím interaktivních aplikací. 8. Zadání samostatného semestrálního projektu. 9.-10. Realizace samostatného projektu. 11. Prezentace individuálního projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Oborový software IV / Programování Kurz seznamuje se základy práce pomocí programovacích jazyků, které jsou pilířem jednoduchých interaktivních aplikací. Využívá možnosti objektově orientovaného programovacího jazyka a aktuálních kódovacích platforem pro dynamické zpracování a vizualizaci dat nebo propojení digitálních a fyzických rozhraní (Javascript, Processing, Arduino IDE apod.). Zabývá se přitom zejména aplikacemi využívanými při tvorbě uměleckého a performativního obsahu. Kurz dynamicky reaguje na aktuální postupy a vývoj v tomto oboru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • BOHNACKER, Hartmut. Generative Design Visualize, Program, a Create with Processing. Princeton Architectural Press, 2012.
  • DUCKETT, Jon, et al. JavaScript & JQuery: Interactive Front-End Web Development. Wiley, 2015. ISBN 978-l-118-53164-8.
  • DUCKETT, Jon. HTML & CSS. John Wiley & Sons, 2014. ISBN 978-1118871645.
  • Kholeif, Omar. You Are Here: Art After the Internet.. Cornerhouse Publications Ltd., 2014. ISBN 978-0-9569571-7-7.
  • Lieser, Wolf. Digital Art. Königswinter: H. F. ULLMANN, 2009. ISBN 978-3-8331-5337-2.
  • Malý, M. Hradla, volty, jednočipy - Úvod do bastlení. Praha, CZ.NIC, z.s.p.o., 2017. CZ.NIC, 2018. ISBN 978-1593276126.
  • MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Karolinum, Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
  • MEIXNEROVÁ, Marie. . # mm net art / Internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Pastiche Filmz, 2014.
  • PEHLIVANIAN; Ara, NGUYEN, Don. JavaScript Okamžitě. Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
  • RUNBERG, Derek. The SparkFun Guide to Processing. No Starch Press, 2015. ISBN 978-1616890773.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Net Art. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
  • VODA, Zbyšek. Průvodce světem Arduina. Bučovice, Martin Stříž, 2017. Vydání druhé. Bučovice: Martin Stříž, 2017. ISBN 978-80-87106-93-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr