Předmět: Ateliér III

« Zpět
Název předmětu Ateliér III
Kód předmětu KEO/FU021
Organizační forma výuky Ateliér + Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kopřiva Pavel, doc. Mgr.A. Ph.D.
  • Prošek Jan, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Digitální technologie jsou hlavním těžištěm současné vizuální kultury. Ateliér pracuje jako laboratoř, vhodná k experimentování s médii s cílem naplnění jejich funkce jinými obsahy. Interaktivitu používáme jako fenomén vhodný k formulování vztahů. Zájem ateliéru se mohutně rozšiřuje od linie jediného média (např. fotografie) ke kombinaci mnoha médií. Hlavním tvůrčím prostředkem ateliéru jsou počítače, audiovizuální technika, internetová interaktivní instalace. Studenti mohou poznat výhody nových technologií v tvůrčích, uměleckých oblastech. Ateliér kreativně využívá informační a komunikační technologie k realizaci nových forem umění. "Umění všech smyslů". U tohoto předmětu nelze přesně stanovit témata (osnovu) výuky po jednotlivých týdnech (blocích) výuky, protože se jedná o typ výuky specifický pro umělecké školy. Tento předmět je ateliérovou výukou, která je velmi flexibilní a snaží se postihnout individuální potřeby studentů, a to jak v oblasti teorie, tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu. Znamená to, že v průběhu celého semestru jsou řešena jedinečná aktuální témata (teoretická, technologická) dle toho, jak se vyvíjí postupná realizace jednotlivých projektů v závislosti na konkrétních zadáních. Řešená témata tedy nelze předem striktně stanovit, jelikož krystalizují postupně v průběhu semestru.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Časopis. Leonardo. MIT Press, 1968-2007.
  • DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
  • Dixon, Steve. Digital Performance (A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation). MIT Press, Boston, 2007.
  • Fishwick, Paul A. Aesthetic Computing. MIT Press, 2006.
  • Katalogy. Dokumenta-Kassel, Bienalle-Benátky, Ars Electronica-Linec, EnterMultimediale-Praha.
  • Mark, Tribe; Reena, Jana. New media art. Taschen, 2005.
  • MARTIN, Sylvia. Video Art. Taschen, 2005.
  • Marzona, Daniel. Conceptual Art. Taschen, 2004.
  • Mink, Janis. Duchamp Marcel. Taschen, 2001.
  • Mitchell, W. J. T. Teorie obrazu / Eseje o verbální a vizuální reprezentaci. Karolinum, Praha, 2016.
  • POPPER, F. From Technological to Virtual Art. Boston, The MIT Press, 2007.
  • Spielmann, Yvonne. Video (The Reflexive Medium). Frankfurt/Main, 2005.
  • WILSON, S. Information Arts. Boston, The MIT Press, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr