Digitální technologie jsou hlavním těžištěm současné vizuální kultury. Ateliér pracuje jako laboratoř, vhodná k experimentování s médii s cílem naplnění jejich funkce jinými obsahy. Interaktivitu používáme jako fenomén vhodný k formulování vztahů. Zájem ateliéru se mohutně rozšiřuje od linie jediného média (např. fotografie) ke kombinaci mnoha médií. Hlavním tvůrčím prostředkem ateliéru jsou počítače, audiovizuální technika, internetová interaktivní instalace. Studenti mohou poznat výhody nových technologií v tvůrčích, uměleckých oblastech. Ateliér kreativně využívá informační a komunikační technologie k realizaci nových forem umění. "Umění všech smyslů".
Student zná pojmy vycházející z tendence sbližování umění a vědy a umí zapojit interaktivní formy výtvarného projevu. Je schopen použít inspirační zdroje z neuměleckých oborů. Je schopen zvládnout složité technologie ve zpracování digitálního obrazu a zvuku. Rozumí novým druhům umění ve spojení s technologiemi jako je síťové umění (NetArt), procesuální umění, světelné a zvukové umění, angažované a genderové umění. Umí navrhnout interaktivní instalace s využitím různých médií.
|
-
Časopis. Leonardo. MIT Press, 1968-2007.
-
DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
-
Dixon, Steve. Digital Performance (A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation). MIT Press, Boston, 2007.
-
Fishwick, Paul A. Aesthetic Computing. MIT Press, 2006.
-
Katalogy. Dokumenta-Kassel, Bienalle-Benátky, Ars Electronica-Linec, EnterMultimediale-Praha.
-
Mark, Tribe; Reena, Jana. New media art. Taschen, 2005.
-
Marzona, Daniel. Conceptual Art. Taschen, 2004.
-
Mink, Janis. Duchamp Marcel. Taschen, 2001.
-
Popper, Frank. From Technological to Virtual Art. MIT Press, 2007.
-
Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004.
-
Spielmann, Yvonne. Video (The Reflexive Medium). Frankfurt/Main, 2005.
-
Sylvia, Martin. Video Art. Taschen, 2005.
-
Wilson, Stephen. Information Arts (Intersections of Art, Science, and Technology). MIT Press, 2001.
|