Digitální technologie jsou hlavním těžištěm současné vizuální kultury. Ateliér pracuje jako laboratoř, vhodná k experimentování s médii s cílem naplnění jejich funkce jinými obsahy. Interaktivitu používáme jako fenomén vhodný k formulování vztahů. Zájem ateliéru se mohutně rozšiřuje od linie jediného média (např. fotografie) ke kombinaci mnoha médií. Hlavním tvůrčím prostředkem ateliéru jsou počítače, audiovizuální technika, internetová interaktivní instalace. Studenti mohou poznat výhody nových technologií v tvůrčích, uměleckých oblastech. Ateliér kreativně využívá informační a komunikační technologie k realizaci nových forem umění. "Umění všech smyslů".
Student dovede komplexně navrhnout svébytný umělecký projekt v oblasti nových médií a umí jej dovést ke konečné realizaci. Umí použít adekvátní technické a technologické pomůcky, tak aby posloužily významu realizovaného díla. Student umí obhájit a zařadit svoji práci do kontextu vývoje současného umění a srozumitelnou formou dokáže popsat jednotlivé myšlenkové procesy vzniku svého díla. Umí sepsat základní obhajobu a na základě teoretického kontextu dokáže prezentovat práci před komisí.
|
-
Časopis. Leonardo. MIT Press, 1968-2007.
-
DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
-
Dixon, Steve. Digital Performance (A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation). MIT Press, Boston, 2007.
-
Fishwick, Paul A. Aesthetic Computing. MIT Press, 2006.
-
Katalogy. Dokumenta-Kassel, Bienalle-Benátky, Ars Electronica-Linec, EnterMultimediale-Praha.
-
Mark, Tribe; Reena, Jana. New media art. Taschen, 2005.
-
Marzona, Daniel. Conceptual Art. Taschen, 2004.
-
Mink, Janis. Duchamp Marcel. Taschen, 2001.
-
Popper, Frank. From Technological to Virtual Art. MIT Press, 2007.
-
Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004.
-
Spielmann, Yvonne. Video (The Reflexive Medium). Frankfurt/Main, 2005.
-
Sylvia, Martin. Video Art. Taschen, 2005.
-
Wilson, Stephen. Information Arts (Intersections of Art, Science, and Technology). MIT Press, 2001.
|