Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do kurzu a tvorba business nápadů 2. Osobnostní rysy a lídrovství 3. Role rizika 4. Inovace a technologické trendy 5. Úvod do Business modelování 6. Business modelování II. 7. Business modelování III. 8. Marketing a segmentování 9. Zdroje financování, rozpočet a finanční plán 10. Lidské zdroje 11. Formální a právní aspekty 12. Jak prezentovat (pitch deck) 13. Závěrečná prezentace (pitch), shrnutí a zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 52 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem prakticky orientovaného předmětu je seznámit studenty s kreativními metodami pro generování podnikatelských nápadů a tvorbu business modelů. Studenti buď mohou vytvořit a vyladit svůj vlastní podnikatelský záměr, nebo simulovat jeho vznik a prezentaci před investorem (tzv. pitch deck). Studenti trénují také práci v týmu a v cizím jazyce. Projekty budou moct konzultovat s odborníky z praxe. Kurz je vhodný i pro studenty jiných fakult a studenty na Erasmu.
Po úspěšném ukončení kurzu budou studenti schopni generovat podnikatelské nápady, sestavit business model (dle lean canvas metodologie), prezentovat projekt před investory (pitch deck).
|
Předpoklady
|
Angličtina na mírně pokročilé až pokročilé úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Týmová prakticky orientovaná semestrální práce se společnou prezentací výstupu, aktivní účast na hodinách. Kurz je završen prezentací (tzv. investor pitch) týmové semestrální práce, ve které studenti připravují business model pro svůj startup. Většina cvičeních budou probíhat formou workshopů, tj. provedení procesem tvorby business modelu s interakcí od studentů. Na posledních cvičeních budou studenti prezentovat své projekty. Pro efektivnější dosažení cílů a výstupů učení, může být součástí (náhradou) cvičení účast na specializovaných (online) akcích ve spolupráci s externími firemními partnery, např. workshop na Design Thinking ve spolupráci s firmou Google nebo jinou, hackathony, inovační dny (DEX-IC EIT Health Innovation Day), bootcampy, soutěže podnikatelských nápadů (Social Impact Award, T-Mobile Rozjezdy, SozialMarie, Vodafone Nápad roku...), inkubátorů atp. 40 % Zpracování projektu (business model a komentář; rozpočet) 40 % Prezentace 20 % Účast a aktivita (+ bonusy za extra aktivitu) Extra bonus například: za účast v soutěži podnikatelských nápadů. Známkování (Erasmus+) 60 % -74 % = 3 (E = 60 - 66; D= 67 - 74) 75 % - 89 % = 2 (B =83 - 89; C = 75 - 82) 90 % -100 % = 1 (A) Zajištění distační výuky předmětu v čase pandemických opatření: Cvičení Kurz je koncipovaný jako prakticky orientovaný s cílem seznámit se s nástroji generování podnikatelských nápadů, tvorby business modelu, jeho validace a investorskou prezentací. Každé cvičení bude probíhat: a) v rámci živého online přenosu primárně pomocí nástroje Google Meet (alternativní jsou BigBlueButton, Zoom, MS Teams), nebo b) ze záznamu dostupného v e-learningu přímo nebo formou odkazu. Přihlášením do videohovoru bude ověřena docházka studentů. Ke každému cvičení jsou připraveny podpůrné prezentace ve formátu PDF/PPTX umístěné v e-learningovém prostředí Moodle, které provedou studenty založením startupu. K daným tématům se mohou vázat další rozšiřující podklady, např. tematická videa, podcasty, články aj. Tyto zdroje budou mít studenti k dispozici vždy u každého modulu v e-learningovém prostředí Moodle nebo webové odkazy obdrží na své studentské e-maily. Konzultační hodiny Lze využít tři možnosti: a) standardní pravidelné konzultační hodiny, které budou vypsané na stránce katedry a v kalendáři vyučujícího; b) dotazy lze pokládat v průběhu a na konci živých přenosů; c) individuální "covid" konzultace nad rámec standardních. Tyto konzultace si student má možnost zamluvit vždy v době standardní výuky. Studenti se zájmem o konzultaci sdělí zájem o konzultaci zamluvením v Google kalendáři příslušného vyučujícího. Následně student obdrží z kalendáře pozvánku a odkaz na video call v některém z nástrojů pro videokonference (primárně Google Meet). Záznam z této videokonference nebude vyučujícím pořizován, a tedy ani zveřejňován.
|
Doporučená literatura
|
-
GERŠLOVÁ, Jana. Dějiny moderního podnikání..
-
RIES, Eric. The Lean Startup.
-
SRPOVÁ, J. a kol. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1..
-
VEBER, Jaromír, SRPOVÁ, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 3. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6..
|