Vyučující
|
-
Povolná Lucie, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy marketignu, jeho role, předmět marketingu 2. Marketingové koncepce 3. Marketingové plánování 4. Marketingové prostředí, vnější a vnitřní vlivy 5. Marketingový informační systém, informace, marketingový výzkum 6. Chování kupujících, proces rozhodování při nákupu, rozhodovací fáze a vlivy působící na chování kupujícího 7. Příprava marketingové strategie: Segmentace, Targeting, Positioning, Tržní strategie 8. Výrobek: Klasifikace, Koncepce, Značková politika, Služby 9. Výrobek: Nové výrobky, Cyklus životnosti výrobku, Marketingové strategie zavádění výrobků 10. Ceny a cenová politika v marketingové praxi, metody stanovení cen, strategie stanovení cen 11. Distribuce výrobku 12. Komunikační politika 13. Organizování marketingu, integrace marketingu, kontrola
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s marketingovou koncepcí, podstatou a moderním pojetím marketingu. Cílem je zdůraznit jeho interdisciplinární charakteristiku a význam marketingového pojetí řízení podniku.
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - znát základní pojmy marketingu a jeho význam v praxi - umět analyzovat marketingové prostředí - umět identifikovat cílové trhy - umět zpracovat marketingový plán pro MSP - umět aplikovat marketingové strategie do praxe
|
Předpoklady
|
Není definováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zpracování projektu - Marketingový plán Projekt je zpracováván a kontrolován v průběhu semestru a v určený termín na závěr semestru prezentován. Pro splnění zápočtu musí student dosáhnout minimálně 60 %. V případě distanční výuky budou veškeré materiály a pokyny k dispozici v Moodle v kurzu Introduction to Marketing. Pro studenty v programu Erasmus platí následující hodnocení: A (výborně): 92 100 % B (výborně mínus): 84 91 % C (velmi dobře): 76 83 % D (velmi dobře mínus): 68 75 % E (dobře): 60 67 % F (4): 0 59 %
|
Doporučená literatura
|
-
GODIN Seth. Purple Cow.
-
HACKLEY, Ch. E. Marketing in context: setting the scene.
-
KEEGAN, W. J., BRILL, E. A., PURI, S. Global marketing management.
-
KIM W. Chan and Renée MAUGORGNE. Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant.
-
KOTLER, Philip and Kevin Lane KELLER. Marketing Management.
-
WHEELER, Alina. Designing brand identity.
|