Název předmětu | Sociální rehabilitace a legislativa |
---|---|
Kód předmětu | KE/SPREK |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata přednášek: 1. konzultace: Ucelená (koordinovaná) rehabilitace osob se zdravotním postižením - její cíle se zaměřením na rehabilitaci sociální. Kvalita života. Úloha ergoterapeuta. Témata seminářů: 1. konzultace: Sociální rehabilitace - cíle a prostředky. Osobní asistence. Dávky pro OZP. Možnosti ergoterapeuta provádět case management. Samostudium: Organizace komunitní péče v ČR, se zaměřením na ústecký region. MPSV ČR. Úloha úřadů práce. Sociální služby. Lékařská posudková služba. Přehled poskytovatelů sociální a pracovní rehabilitace.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Předmět je koncipován jako teoreticko praktický. Seznamuje studenty s historií a současným stavem sociální rehabilitace a legislativy. Seznamuje studenty s různými formami sociální péče v ústavech pro tělesně, mentálně postižené a pro seniory. Poskytuje rozbory sociální dokumentace. Součástí výuky je rovněž i seznámení s organizací a významem komunitní péče
Oborové znalosti: Student se orientuje v sociálním systému ČR legislativě vztahující se k této problematice. Oborové dovednosti: Student umí v praxi tyto znalosti využít a poskytnou klientovi aktuální informace z této oblasti. |
Předpoklady |
Není stanoven podmiňující předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Ústní zkouška z tematických kruhů. Zápočtové požadavky: Zpracování písemného materiálu dle zadání vyučujícího. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|