Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1. konzultace: Historie pediatrie, problematika novorozeneckého věku, vrozené vývojové vady. Problematika nedonošených a rizikových novorozenců a význam pro studijní program. Růst a vývoj dítěte organizace péče o dítě v ČR. Onemocněné srdce a krevního oběhu. Onemocnění trávicího ústrojí. Onemocnění centrální nervové soustavy. Samostudium: Onemocnění respiračního ústrojí systému u dítěte. Problematika alergie a poruch imunity, revmatologie. Hematologie. Poruchy endokrinního systému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Výuka předmětu je zaměřena na onemocnění dětského věku, které vyžadují intervenci ergoterapeuta. Studenti získají informace o vyšetřovacích metodách, klinickém obrazu, terapii, prevenci vzniku i indikaci a kontraindikaci ergoterapie. Studenti získají široký základ znalostí a schopnost uplatnit je v praxi.
Odborné znalosti: Student musí získat přehled o základních problémech dětského věku včetně principů diagnostických a léčebných postupů. Odborné dovednosti: Na základně výše zmíněných znalostí rozvíjet dovednosti potřebné k získání kvalifikace ergoterapeuta. Obecné způsobilosti: Student je prakticky schopen uplatnit získané odborné znalosti v indikační oblasti ergoterapie v pediatrii v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zápočet: písemný test, ev. ústní přezkoušení.
|
Doporučená literatura
|
-
KLÍMA, J. a kol. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1.vyd. Grada. ISBN 978-80-247-5014-9.. EUROLEX BOHEMIA, s.r.o., 2003. ISBN 80-86432-38-6.
-
KOLÁŘ, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi 1. vyd.Praha: Galén, 2009, 713s. ISBN 978-80-7262-657-1. ISBN 978-80-7262-657-1.
|