Předmět navazuje na poznatky získané ve funkční anatomii hybného a nervového systému, tyto dále rozšiřuje, zejména pak ve vztahu ke klinické praxi. Studenti získají poznatky o centrálních mechanismech řízení motoriky a pohybové soustavy z klinického hlediska, stejně jako dalších funkcí, jako jsou např. fatické funkce, smysly apod. Student by měl porozumět základním fyziologickým funkcím CNS, fyziologii neuronu a funkčním projevům nervového systému. Získané informace studenti využijí v dalších odborných předmětech.
Odborné znalosti: Student umí popsat a analyzovat řízení motoriky, fatických funkcí, zraku a dalších smyslů na úrovni CNS a PNS. Odborné dovednosti: Student umí využít získané vědomosti v jednotlivých konceptech na neurofyziologickém podkladě. Obecné způsobilosti: Studen je schopen aplikovat získané vědomosti v jednotlivých ergoterapeutických konceptech na neurofyziologickém podkladě a realizuje tak komplexní ergoterapeutický program.
|
-
ATWOOD, HL., WA. MACKAY. Essentials of Neurophysiology. Totonto: B. C. Decker INC., 1989. 405 s. ISBN 1-55664-055-2..
-
BLAŽEK, V. Základy neurofyziologie a neuroanatomie člověka: antropologie chování 1.1. vyd. Plzeň: FF ZČU Plzeň, 2006. 119 s. ISBN 80-86898-63-6. 2006.
-
Routnerová, M. Základy neurofyziologie pro speciální pedagogy: Facilitace ontogenetického vývoje. 1.vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2002.36 s.. 2002.
-
SCHMIDT, F.R. Memorix - fyziologie. 1. vyd. Praha: Scientia medica, 1993. 336 s., str. 9 - 61, ISBN 80-85526-18-2..
-
TROJAN, S. a kol. Lékařská fyziologie. 1. vyd. Praha:Grada, 1994. 464 s. str. 34-55. ISBN 80-7169-036-8..
-
TROJAN, S., DRUGA, R., PFEIFFER, J., VOTAVA, J. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 1.vyd. Praha, Grada, 1996. 180 s. str. 9 - 89, ISBN 80-7169-257-3.
-
VÉLE, F. Kineziologie pro klinickou praxi. 1.vyd. Praha, Grada, 1997. 272 s. str. 61 - 80, IBSN 80-7169-256-5.
-
VÉLE, F. Kineziologie. 2.vyd. Praha: Triton, 2006. 374 s. ISBN 80 -7254-837-9.
|