| Název předmětu | Ergodiagnostika a pracovní rehabilitace |
|---|---|
| Kód předmětu | KE/EPRK9 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata přednášek: 1. konzultace: Pojem předpracovní a pracovní rehabilitace, legislativní základ, možnost zaměstnávání osob se ZP. Podporované zaměstnávání, chráněné pracovní místo. Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti. Abilympiáda. Témata seminářů: 1. konzultace: Metodika ergodiagnostického hodnocení pacienta rehabilitačním týmem. Bilanční diagnostika. Úloha ergoterapeuta. Modelové činnosti a ergodiagnostické testování a jejich další využití. Modelové činnosti v ergoterapii. Profesiogram. Samostudium: Studium projektů zaměřených na zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Seznámení s aktivitami České unie podporovaného zaměstnávání.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a navazuje na oborové předměty ergoterapie. Prezentuje program ergodiagnostického hodnocení s cílem určit předpoklady pro pracovní začlenění. Popisuje systém pracovní rehabilitace, koordinovaný Úřady práce a možnosti získaní zaměstnání osoby se ZP na chráněném pracovním místě či v rámci podporovaného zaměstnávání.
Odborné znalosti: Student zná základy ergodiagnostiky a příslušných testů. Orientuje se v pracovní rehabilitaci, v typech architektonických bariér a zařazování klientů na chráněné pracovní místo. Odborné dovednosti: Student umí použít ergodiagnostické testy a na základě výsledků stanovit ergoterapeutické postupy, které umožní návrat klienta do pracovního procesu. Je schopen aplikovat vědomosti do nácviku, překonávání a odstraňování architektonických bariér. Spolupracuje s klienty v terapeutických dílnách. Obecné způsobilosti: Student je schopen podílet se na ergo diagnostickém vyšetření v rámci svých kompetencí a realizovat předpracovaní či pracovní rehabilitaci klientů. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
zápočet: seminární práce dle pokynů vyučujícího, zkouška: prezentace návrhu modelové činnosti dle zadání vyučujícího |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta zdravotnických studií | Studijní plán (Verze): Ergoterapie (K19) | Kategorie: Zdravotnictví | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |