Předmět: Ergodiagnostika a pracovní rehabilitace

« Zpět
Název předmětu Ergodiagnostika a pracovní rehabilitace
Kód předmětu KE/EPRE9
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kynštová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Votava Jiří, doc. MUDr. CSc.
  • Maršálek Pavel, MUDr.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1.Systém ergodiagnostického hodnocení pacienta rehabilitačním týmem. 2.Modelové činnosti. 3.Ergodiagnostické testy a jejich další využití. 4.Pojem pracovní rehabilitace, legislativní základ. 5.Možnost zaměstnání dle typu postižení. Podporované zaměstnávání, chráněné dílny. 6.Abilympiáda. Vztah k ergonomii. Témata seminářů: 1.Účast studentů na ergodiagnostickém hodnocení. 2.Účast studentů na ergodiagnostickém hodnocení. 3.Práce s kasuistikami pacientů před propuštěním-návrhy pracovního začlenění. 4.Práce s kasuistikami pacientů před propuštěním-návrhy pracovního začlenění. 5.Práce v chráněných dílnách. 6.Zjišťování předpokladů pro pracovní začlenění prostřednictvím Úřadů práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko praktický a navazuje na oborové předměty ergoterapie. Prezentuje program ergodiagnostického hodnocení s cílem určit předpoklady pro pracovní začlenění. Popisuje systém pracovní rehabilitace koordinovaný Úřady práce a možnosti získat práci v chráněných dílnách či v rámci podporovaného zaměstnávání.
Odborné znalosti: Student umí popsat způsob hodnocení pacienta v rámci ergodiagnostiky, včetně účasti ergoterapeuta na něm, a problematiku začleňování osob se zdravotním postižením. Odborné dovednosti: Student je schopen navrhnout a používat modelové činnosti a informovat klienta o postupu při získávání pracovního uplatnění. Obecné způsobilosti: Student je schopen provést ergodiagnostické vyšetření a na základě výsledků vyšetření stanovit závěry.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: ověření praktických odborných dovedností při ergodiagnostickém hodnocení získaných ve výuce během seminářů Zkouška: ústní zkouška ze stanovených tematických okruhů a zhodnocení zadané práce (vypracování modelové činnosti).
Doporučená literatura
  • GILBERTOVÁ S., MATOUŠEK, O. Ergonomie. Praha: 2003..
  • HATAŘ. J. Sociálně právní minimum pro osoby se zdravotním postižením. Národní rada osob se zdravotním postižením v ČR, 2009, 239 s. ISBN 978-80-87181-02-7.
  • JACOBS, K. Ergonomics for Therapists. Butterworth, USA, 2007. 380 s. ISBN-978-0-323-04853-8.. USA, 2007. ISBN 978-0-323-04853-8.
  • SEIFERT, B., L. ČELEDOVÁ a kol. Základní pojmy praktického a posudkového lékařství. Karolinum. Praha, 2012, 193 s. ISBN 978-80-246-2082-4.. Praha, 2012. ISBN 978-80-246-2082-4.
  • VODÁKOVÁ, J., a kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. 1. vyd. Praha: UK Praha, 2003. 90 s. ISBN 80-7290-113-3.. ISBN 80-7290-113-3.
  • VOTAVA, J. Ergoterapie a technické pomůcky v rehabilitaci. Technická univversita v Liberci. 2009, 71 s..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických studií Studijní plán (Verze): Ergoterapie (P19) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní