|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do tématu, vymezení pojmů; Archiv, statický a pohyblivý obraz, zvuk, dokumentace, prezentace, online prostředí, tištěná media, rozhlas, crowfunding, PR kampaně 2. Vytváření audiovizuálního archivu kulturního projektu. Zásady a strategie pro efektivní dokumentaci kulturních projektů za účelem jeho dalšího využití; Nástroje, technologie, aplikace 3. Aplikace pro práci se statickým a pohyblivým obrazem; Nástroje a aplikace, které jsou vhodné pro práci s audiovizuálním archivem -postprodukce, zpracování, tvorba prezentací, cloudové systémy 4. Analýza statického obrazu; Selekce fotografií dle kritérií, vytváření archivní struktury, práce obrazového redaktora, analýza pohyblivého obrazu. Střih, kompozice, analýza a výběr vhodných částí pohyblivého obrazu 6. Zvuk a jeho možnosti pro prezentaci kulturního projektu, zvuková prezentace a instalace; Analýza; Podcasty, rozhovory, rozhlas 7. Skladba obrazu a vytváření nových významů; Proměny významu vizuální informace na základě její prezentace 8. Prezentace audiovizuálních výstupů vybraných kulturních projektů 9. Realizace praktického výstupu - audiovizuální prezentace dle zadaných kritérií s využitím archivního materiálu 10.-11. Realizace praktického výstupu; Realizace audiovizuální prezentace dle zadaných kritérií s využitím archivního materiálu, průběžné konzultace praktického výstupu 12. Prezentace praktických výstupů, hodnocení, zpětná vazba
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá využitím mediálních a audiovizuálních materiálů určených pro komunikaci. Zaměřuje se na archiv, který vzniká v rámci dokumentace kulturních projektů a může sloužit nejen k další prezentaci kulturního projektu/instituce, ale i k vytváření dalších podpůrných výstupů sloužící k vytváření image kulturního projektu, případně produktu či služby. Předmět posluchače naučí analyzovat daný archiv, rozumět skladbě obrazu a zvuku a jejich následným významům, vytvářet dílčí nové audiovizuální výstupy sloužící nejen k další prezentaci kulturního výstupu, ale i k potřebě fundraisingu a dalšího reportování pro kulturně-kreativní odvětví a prostředí, ve kterém se v různé míře intenzity potřebují odprezentovat a cíleně komunikovat.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
|
|
Doporučená literatura
|
-
FRIDSMA, Lisa, GYNCILD, Brie. Adobe After Effects CC Classroom in a Book. Adobe Press, 2019.
-
Greene, Rachel. Internet Art. Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-20376-8.
-
JAGO, Maxim. Adobe Photoshop Classroom in a Book. Adobe PR, 2023.
-
Jedličková, Alice - Fedrová, S. Intermediální poetika příběhu. Praha, 2012.
-
SHANKEN, Edward. Art and Electronic Media (Themes and Movements). Phaidon Press, 2014.
-
VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-455-2.
-
VAN LEEUWEN, Theo, JEWITT, Carey. Handbook of Visual Analysis. Londýn: Sage Publications, 2001.
-
WRIGHT, Steve. Digital Compositing for Film and Video: Production Workflows and Techniques. Routledge, 2017.
|