|
Vyučující
|
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
-
Loziak Aleš, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Příchod do týmu a potřebná orientace v produkční práci - harmonogramy a úkoly, poznání schopností a dovedností a následné nastavení zodpovědnosti, postupná adaptabilita a nutnost vyšší komunikace v začátcích u nově příchozího do týmu 2. Různorodé charaktery kulturních pracovníků a hledání společné řeči v produkční práci, specifikum neplnění prvních deadlinů, potřeba sdílení průběhu pracovních úkolů a ověření fáze ve vztahu k celkovému projektu 3. Navržené postupy práce a jejich aktualizace vycházející z probíhajících procesů evaluace - případové studie představující rozhodování a řešení v momentech během realizace či po realizaci akce nebo vymezené činnosti v organizaci 4. Empatický management a rozvoj týmové práce, motivace týmů 5. Agilní řízení jako přístup k řízení projektů a týmů - 3x reakční potenciál: pružnost, flexibilita a rychlost 6.-7. Ověřování fází produkční práce a evaluační procesy nejen pro dílčí řešení státu quo projektu či akce, autoevaluační procesy a uvědomění si aktuální možnosti sdílení plnění úkolů či jejich předání a vytvoření spolupráce pro zrychlení řešení produkční práce - typy otázek jako v čem pokračovat, co přestat činit, co udělat nově a jinak 8. Stresové situace v produkční práce a jejich efektivní uchopení a zvládnutí - od řízení rizik, přes evaluaci úkolů, po žádosti o změny v projektu a aktualizace zdrojů 9. Trénink řešení stresových situací na aktivitách fiktivního projektu či vybrané situaci (host) 10. Mezi intuicí a heuristikou - obecný odhad situace na základě zkušeností, který je zatížený nepřesnostmi; Pre-mortem analýza 11.-12. Asertivní techniky pro produkční jednání a řízení kulturních a kreativních projektů, nácvik
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz rozvíjí procesy produkční práce a řízení práce v týmu, navazuje na získávané praktické zkušenosti s produkční prací během odborné profesní praxe a rozvíjí dílčí dovednosti středního managementu od řízení aktivit, přes práci v týmu, po vyhodnocování rizik a rozvíjení kompetencí pro řízení rizik. Student získá dovednosti, jak provádět efektivní retrospektivy pro rozvoj a zdokonalení týmové práce, jak zapojit empatické jednání při řešení různých problémů. Naučí se využívat autoevaluační procesy k ověřování průběhu produkční práce. Osvojí si techniky, jak zvládnout chaos a stres v projektovém řízení produkčních aktivit v KKO.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
|
|
Předpoklady
|
úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
|
|
Doporučená literatura
|
-
ALLEN, Johnny, O'TOOLE, William, HARRIS, Robert, MCDONNELL, Ian (eds.). Festival & special event management. Wiley Australia tourism series. Milton: Wiley Australia tourism series, 2011. ISBN 978-1-74216-461-8.
-
CASANOVA, Petr. Tady končí stres: jak uřídit emoce a myšlenky. Praha: First Class Publishing, 2024. ISBN 978-80-909103-1-7.
-
ČAKRT, Michal. Typologie osobnosti pro manažery: manažerské styly, rozhodování, komunikace, konflikty, týmová práce, time management a změny. Praha: Portál, 2024. ISBN 978-80-262-2133-3.
-
MAGID, Václav. Podmínky nemožnosti III/VII ? Práce zahálky. Centrum pro současné umění Praha. ISBN 978-80-906915-2-0.
-
PERNICA, Petr. Arts logistics. Praha: Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1412-3.
-
SCOTT, Kim Malone. Radikální otevřenost: jak být silným lídrem a přitom neztrácet lidskost. Brno: Jan Melvil Publishing, 2018. ISBN 978-80-7555-048-4.
-
SIKORA, Mario, MUNITA, María José. Instinktivní leadership: práce s 27 podtypy enneagramu: awareness to action. Praha: VEVA CZ, 2022. ISBN 978-80-11-01697-5.
|