Předmět: Komunikace pro art management

« Zpět
Název předmětu Komunikace pro art management
Kód předmětu KDT/FU149
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nitsche Martin, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Sociální komunikace: komunikační proces, prostor a čas, funkce komunikace, komunikační systémy, jazyk jako znakový systém 2. Stratifikace jazyka, stylové vrstvy, kodifikace a kodifikační příručky 3. Vymezení mediálních forem komunikace (jazyk a vizuální systémy), komunikační nástroje 4. Komunikát a jeho funkce, kreativita, persvaze 5. Diverzifikace prostoru webu a sociálních sítí a využití souvisejících komunikačních nástrojů v KKO 6. Specifika komunikace v kultuře, umělecká komunikace a komunikace uměním 7.-8. Příprava a realizace mluveného projevu, praktické ukázky, cvičení 9.-10. Zpracování psaného komunikátu, vertikální a horizontální členění textu, praktické ukázky, cvičení 11.-12. Typografické zásady psaného komunikátu a jeho příprava pro další zpracování, aplikace pravidel v textových editorech, praktické ukázky, cvičení

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem výuky je osvojení základních komunikačních kompetencí pro oblast kulturního a kreativního sektoru. Studenti získají vhled do základů obecné sociální komunikace a komunikace jazykové, která bude prezentována v kontextu mediální komunikace distribuované různými mediálními formami a nástroji (od klasických mediálních kanálů a nástrojů po dynamické webové aplikace). V rámci kurzu získají studenti teoretické, ale zejména pak praktické komunikační kompetence osvojené na základě práce s příkladovými mluvenými a psanými komunikáty.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
Předpoklady
úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Doporučená literatura
  • ČECHOVÁ, Marie, KRČMOVÁ, Marie, MINÁŘOVÁ, Eva. Současná stylistika. Praha: NLN ? Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
  • ČERNÝ, Jiří, HOLEŠ, Jan. Sémiotika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-832-5.
  • Goodman, Nelson. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8.
  • GREPL, Miroslav, KARLÍK, Petr, NEKULA, Marek, RUSÍNOVÁ, Zdenka (ed.). Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2018. ISBN 978-80-7106-980-5.
  • HAVEL, Rudolf (ed.). Editor a text: úvod do praktické textologie. Vyd. 2. Praha: Paseka, 2006. ISBN 80-7185-653-3.
  • Internetová jazyková příručka [online]. https://prirucka.ujc.cas.cz/. Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, v.?v.?.
  • PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. 2. vyd. Praha: Paseka, 2005. ISBN 80-7185-774-2.
  • TAYLOR, Jeffrey. Visual arts management. London: Routledge, 2018. ISBN 1-134-85269-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr