Předmět: Kreativní myšlení a design thinking

« Zpět
Název předmětu Kreativní myšlení a design thinking
Kód předmětu KDT/FU148
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nitsche Martin, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do kreativního myšlení a metodologie Design Thinking 2. Seznámení s principy Design Thinking 3. Představení s různými frameworky Design Thinking 4. Týmová a mezioborová spolupráce 5. Fáze poznávání se s výzkumnými metodami 6. Fáze definování designové výzvy a formulace insightů 7. Fáze ideace a využití konkrétních kreativních techniky 8. Fáze prototypování produktu či služby a prototypovací nástroje 9. Fáze testování navržených řešení a iterace 10. Univerzální design - navrhování produktů a služeb pro všechny 11.-12. Navrhování a příprava (design) workshopu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Student porozumí metodologii a principům designového myšlení (Design Thinking). Seznámí se prakticky s konkrétními metodami a osvojí si jejich využití v praxi. Cílem je naučit studenta vybírat vhodné metody a nástroje pro dílčí úkoly v kulturním a kreativním managementu a rozvinout schopnost s nimi pracovat.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
Předpoklady
úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Systematické pozorování studenta

Doporučená literatura
  • BROWN, Dan. Practical design discovery. USA: A Book Apart, 2017. ISBN 978-1937557447.
  • EIKHAUG, Onny, GHEERAWO, Rama (ed.). Innovating with people: inclusive design and architecture. Oslo: Design and Architecture Norway, 2018. ISBN 978-82-452-0500-8.
  • Kol. autorů. HCD: Design zaměřený na člověka: soubor nástrojů. 2. vyd. Brno: Flow, 2013. ISBN 9788090548015.
  • LEWRICK, Michael, LINK, Patrick a LEIFER, J. Larry. Transformation of Teams, Products, Services, Businesses and Ecosystems. USA Wiley, 2018. ISBN 978-1119467472.
  • LEWRICK, Michael, LINK, Patrick, LEIFER, J. Larry. he design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods. Hoboken: John Wiley, 2020. ISBN 978-1-119-62919-1.
  • LOKITZ, Justin, SOLOMON, Lisa Kay, VAN DER PIJL, Patrick. Design a better business. USA, Wiley, 2016. ISBN 978-1119272113.
  • NORMAN, A. Donald. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • PENIN, Lara. An Introduction to Service Design: Designing the Invisible. UK: Bloomsbury Visual Arts, 2018.
  • Rawsthorn, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Kniha Zlín, 2014. ISBN 978-80-7473-2263.
  • STICKDORN, Marc, SCHNEIDER, Jakob. This is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases. USA: Wiley, 2011. ISBN 978-1118156308.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr