|
Vyučující
|
-
Loziak Aleš, MgA. Ph.D.
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Techniky pro vyhodnocení příležitostí a rizik (SWOT analýza, affinity mapping ad.), monitoring průběhu a zhodnocení realizace eventu, vč. práce s různými získanými daty a jejich potenciálem pro budoucí využití v produkčních přístupech, nejčastější chyby v projektovém vedení 2. Zacházení s riziky pro účely řízení projektů a aktivit, ohledání a definice rizik, zjišťování a určování míry dle daného soupisu rizik (práce ve skupinách a diskuze nad potenciálem rizik pro vybrané formáty aktivit v KKO) 3. Bezpečné prostředí v rámci realizace aktivit v KKO, spolupráce s bezpečnostními složkami, kontrola podmínek pro realizaci akce a tzv. zaměření se na zákazníka/publikum, tvorba kontrolního listu pro produkci 4. Cílové skupiny aneb kdo je naše publikum, identifikace cílové skupiny a segmentace zákazníka, vč. souvisejícího komunikačního potenciálu i bezpečnostního zajištění průběhu konání aktivit; Zadání úkolu produkční spolupráce (rozdělení do dvou menších týmů) na vybraných mezioborových kulturně-vzdělávacích aktivitách (např. festival Design Ústí a vzdělávací workshopy v kultuře tzv. Letní škola) 5. Mezioborové spolupráce a tvorby doprovodných programů u kulturních akcí, variabilita pro široké publikum, analýza publika/zákazníka dle formátů a lokalizace kulturního či kreativního produktu 6. Festival jako multižánrová platforma kulturně-kreativního setkávání a tvorba mezioborového programu, vč. případové studie (host ředitel festivalu) 7. Příklady z praxe - akce typu otevřené umělecké ateliéry a cílení na kontakt s novým publikem 8. Potenciál vzdělávacích aktivit v kultuře pro posílení strategie PR směrem k publiku, tzv. ukotvení identity produktu do profilu stálého zákazníka, lektorská práce v rámci různých formátů kulturních a kreativních akcí - možnosti spolupráce s lektorem v prostředí galerií a muzeí umění či během festivalů ? komunikační potenciál workshopů, tvůrčích dílen a galerijní animace 9. Spokojenost zákazníků, péče o zákazníka jako momenty rozvoje strategie vztahů s veřejností 10. Distribuční kanály pro zvolené cílové skupiny a jejich komunikační potřeby, zadávání obsahu a konzultace komunikátů pro konkrétní cílové skupiny 11. Příprava materiálů pro propagaci zvolené akce (dle zařazení do pracovních skupin) a týmová komunikace a spolupráce 12. Kolokvium - představení zvolených nástrojů pro komunikaci na danou akci a vybrané segmenty publika
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz navazuje na produkční základy získané v zimním semestru a rozvíjí momenty monitoringu, analýzy pro účely přípravy a zpětné vazby. Zabývá se otázkou plánování, řešení a zajištění vhodných podmínek a tzv. bezpečného prostředí při konání akce. Šířeji rozvíjí téma cílových skupin - publika či zákazníka v tržním kulturním a kreativním prostředí. Seznamuje studenty se specifiky mezioborových či multižánrových kulturních aktivit rozvíjející se jako doprovodná součást hlavní prezentace kreativní a kulturní činnosti, tzv. doprovodné vzdělávací či zážitkové aktivity v různých kulturních provozech, a upozorňuje na důležitý moment outsorcingu (subdodávek od profesionálů) pro multižánrové programy v různých prostředích (veřejné, interní, komunitní). Naučí se volit vhodné distribuční kanály a spolupracovat na jejich komunikačním obsahu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
|
|
Předpoklady
|
úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
|
|
Doporučená literatura
|
-
ALSTON, Gregory. How safe is safe enough?: leadership, safety and risk management. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. ISBN 978-1-138-25356-8.
-
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
-
HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Disk, (Akademie múzických umění), V Praze: KANT pro AMU, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
-
KALANDROVÁ, Pavlína, KOCIANOVÁ, Barbora, MÜLLEROVÁ, Magdalena, ŽÁKOVÁ, Eva. RE:PUBLIKUM 2016: příležitosti a rizika práce s publikem v kultuře. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-376-5.
-
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
-
MACHOVÁ, Adéla, DELUIGI, Rosita, STARA, Flavia (eds.). Media, Art and Design. Intercultural Education Strategies. Macerata. Ústí nad Labem: UNIMC, FUD UJEP, 2021. ISBN 978-80-7561-309-7.
-
MACHOVÁ, Adéla. Úvod do manažerských dovedností pro umělce a designéry: Introduction to management skills for artists and designers. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2021. ISBN 978-80-7561-312-7.
-
PATOČKA, Jiří. Evaluace v kultuře: ekonomické hodnocení kulturních událostí a festivalů. Praha: Professional Publishing, 2017. ISBN 978-80-88260-04-2.
|