Předmět: Workshop produkce v KKO I

« Zpět
Název předmětu Workshop produkce v KKO I
Kód předmětu KDT/FU133
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Machová Adéla, MgA. Ph.D.
  • Loziak Aleš, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Kulturní a kreativní projekt - základní vymezení a definice pro procesy tvorby a jejich ukotvení v oblastech KKO, základní typologie forem, případové studie ? analýzy vybraných projektů 2. Týmová práce a komunikace v týmu, kompetence a role manažera týmu pro řízení kreativních procesů, Time Management, zadání týmového semestrálního úkolu (produkce menšího formátu prezentace tvorby, např. Zimní sklizeň - prezentace klauzurních prací studentů ateliérů FUD UJEP) 3. Aktéři kreativního prostředí - seznámení se s nejaktuálnější uměleckou a designérskou tvorbou mladých tvůrců (setkání s kreativci a jejich prezentace - návštěva fakultních ateliérů, rozvoj kontaktů a proces sběru dat a potenciál využití pro budoucí spolupráce) 4. Aktéři kreativního prostředí - seznámení se s nejaktuálnější uměleckou a designérskou tvorbou mladých tvůrců (setkání s kreativci a jejich prezentace - návštěva fakultních ateliérů, rozvoj kontaktů a proces sběru dat a potenciál využití pro budoucí spolupráce) 5. Práce s daty a informacemi pro organizační procesy, organizační kompetence pro produkční práci a tvorba harmonogramů, využívání online plánovacích a organizačních nástrojů, referáty studentů o jednotlivých navštívených ateliérech a evaluace potenciálu a časové náročnosti vybraných kreativních činností 6. Zpětná vazba a její nezbytnost v produkční práci, příležitost jako změna - rozvoj týmu 7. Analýza komunikačních kanálů a zadávání podkladů (brief) pro komunikační výstupy - portfolio PR kampaně pro kulturní aktivity 8. Analýza komunikačních kanálů a zadávání podkladů (brief) pro komunikační výstupy - případové studie kreativní studia, produkce pro jednání s klientem v kreativním studiu. Procesy tvůrčí práce pro rozvoj budoucí spolupráce - setkání s grafikem, zadávání podkladů pro grafické výstupy a jejich průběžná evaluace (práce na týmovém semestrálním úkolu) 9. Procesy tvůrčí práce pro rozvoj budoucí spolupráce - setkání s grafikem, zadávání podkladů pro grafické výstupy a jejich průběžná evaluace (práce na týmovém semestrálním úkolu) 10. Organizace tvůrčí práce a komunikace - setkání s PR manažerem 11. Aplikace procesů plánování, organizace, řízení týmu a evaluace na případu zadaného semestrálního úkolu přípravy prezentace současné tvorby, zapojení subdodávek 12. Vizualizace procesů produkce a sdílení informací v týmu, prezentace rozpracovanosti týmového semestrálního úkolu (prezentace a evaluace dat, plánů, ověření tzv. deadline), ověření nastavení komunikační strategie pro semestrální projekt 13. Jak se zachovat v kritických situacích ? analýza rizik, záložní plán a návrhy řešení před konáním eventu/akce

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Kurz seznámí studenty s dílčími procesy produkce a bude se soustředit na problematiku efektivní komunikace při organizování i při zadávání komunikačních marketingových výstupů. Studenti si osvojí týmovou práci, zadávání úkolů v týmu, práci s harmonogramy a užití evaluačních milníků. Budou umět nastavit komunikační kampaň pro menší událost či akci. Dále se kurz zaměří na aktuální tvůrčí tendence a jejich výstupy v kulturní a kreativní sféře, umožní studentům seznámit se s nejaktuálnější uměleckou a designovou tvorbou, a to jak formou návštěv a diskuzí, kdy získají informace přímo od aktérů KKO k realizaci jejich kreativity, tak na základě zvolených příkladů z oblasti umění a designu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
Předpoklady
úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Doporučená literatura
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Disk, (Akademie múzických umění), V Praze: KANT pro AMU, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
  • Karlíček, M. a kol. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha, Grada Publishing, 2016.
  • MACHOVÁ, Adéla. Úvod do manažerských dovedností pro umělce a designéry: Introduction to management skills for artists and designers. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2021. ISBN 978-80-7561-312-7.
  • SÁDLO, Jiří, MÁCHA, Přemysl (eds.). Kartografie (Eko)systémů / RurArtMap a Mapa Perpedian: Black Edition. Praha: Nadace Agosto Foundation, 2022.
  • STEJSKALOVA, Tereza. Smrt umělce. Ať žijí pomocnice!. Praha: Transit, 2024. ISBN 978-80-87259-59-7.
  • ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.
  • VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr