Předmět: Cizí jazyk II

« Zpět
Název předmětu Cizí jazyk II
Kód předmětu KDT/FU132
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Eisnerová Barbora, Mgr.
Obsah předmětu
1. Společné úvodní setkání, zadání rozřazujícího úkolu. 2.-3. Komentovaný odborný (oborový) výklad; zadání seminárních prací. 4.-10. Skupinová výuka zohledňující úroveň jazykových znalostí a oborové preference. 11. Prezentace písemných seminárních prací jejich ústní obhajobou v rámci jednotlivých skupin.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Aktuální forma kurzu vznikla na základě vnitřní evaluace a potřeb studentů. Kurz je intenzivní, vysoce individualizovaný, přizpůsobující se potřebám a jazykové vybavenosti každého studenta. První část je orientována na výuku angličtiny jako cizího jazyka na obecné úrovni, včetně upevnění jeho gramatické, lexikální a stylistické struktury tak, aby, bez ohledu na různorodost skupiny na počátku ZS, byli schopni absolventi kurzu ukončit jej na konci LS na úrovni C1. Tedy se schopností porozumět i náročným, odborným textům a výkladům, plynule se vyjadřovat, pohotově reagovat a pružně, efektivně jazyk používat ke společenským, akademickým a profesním účelům. Druhá část je zaměřena na zdokonalování písemného projevu studenta, přičemž zvláštní důraz je kladen na práci s odborným textem. Výuka je doplněna informacemi a aktualitami ze studovaných oborů. Znalosti získané v takto koncipovaném kurzu umožňují každému ze studentů druhých a vyšších ročníků vycestovat v rámci programů mezinárodních mobilit, veřejně prezentovat a obhájit vlastní projekt nebo navštěvovat předměty vyučované v anglickém jazyce.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
Předpoklady
Úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Docházka, Aktivní účast, Realizace a prezentace seminární práce
Doporučená literatura
  • Kenny, Nick; Kelly, Anne. Ready for PET. Macmillan Publishers Limited, 2001.
  • MURPHY, Raymond. English Grammar In Use, Blue and Red. Cambridge University Press, 2019.
  • PHILPOT, Sarah; CURNICK, Lesley; PATHARE, Emma; PATHARE, Gary & Richard Harrison. Headway, Academic Skills. Oxford University Press, 2011.
  • Soars, Liz; Soars, Joan. New Headway English Course. Oxford University Press, 2000.
  • SOARS, Liz.; SOARS, Joan. New Headway English Courses, Adults/Young Adults. Oxford University Press, 2000.
  • SWAN, Michael. Practical English Useage. Oxford University Press, 2016.
  • Vince, Michael. English Grammar and Vocabulary. Macmillan Publishers Limited, 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr