1. Úvod do problematiky; obecně historická charakteristika sledovaného období, přerod "starého světa" ve "svět nový". 2. Moc nových médií. 3. 11. září 2001 - svět po "velkém třesku" politických dějin. 4. Proměna postavení kurátora: z pozice dominantního liberálního "flying" kurátora na pozici environmentálně vnímavé*ho pečující*ho moderátora*rky. 5. Nehierarchizovaná, horizontálně rozprostřená institucionální praxe a umění kooperace, participace. 6. Mezi vzedmutými vlnami moderny. 7. Aktivní aktivisté, Žižek a post-Žižekové, apokalyptičtí jezdci nových pořádků. 8. Konec antropocénu? 9. On, ona, oni, ony. 10. Trvalá udržitelnost a společensky determinovaná umělecká praxe. 11. Ekonomické recese a trh s uměním, středoevropské umělecké scény - pozadí kapitálu; stíny transformace. 12. Vyhoření a ohrožení - vnímavost a citlivost jedince v éře záplavy informací.
|
-
Bourdieu, P. Nadvláda mužů.. Praha, 2000.
-
BOURRIAUD, N. The Exform. Verso, New York, 2016.
-
DEEPWELL, K. (ed.). Feminist Art Activisms and Artivisms.. Amsterda, Valiz, 2020.
-
DEMOS, T. J. Against the Anthropocene: Visual Culture and Environment Today. Sternberg Press, Berlin, 2020.
-
HAN, B.-CH. Saving Beauty. Polity Cambridge, 2017.
-
HAN, B.-CH. The Disappearance of Rituals. A Topology of the Present. Polity, Cambridge, 2020.
-
HAN, B.-CH. Vyhořelá společnost. Rybka Publishing, Praha, 2016.
-
JANOŠČÍK, V. Objekt. Kvalitář, Praha, 2015.
-
JANOŠČÍK, V.; SKOPALOVÁ, E. (eds.). Návrat do budoucnosti. UMPRUM, Praha, 2019.
-
LIPOVETSKY, G. Globalizovaný západ. Prostor, Praha, 2012.
-
LIPOVETSKY, G. Soumrak povinnosti. Prostor, Praha, 2011.
-
Manovich, L. The Language of New Media. The MIT Press, 2001.
-
MCLUHAN, M. Člověk, média a elektronická kultura: výběr z díla. Jota, Brno, 2000.
-
Piotrowski, P. Art and Democracy in Post-Communist Europe. Reaction books, London, 2012.
-
THOMPSON, N. Seeing Power. Art and Activism in the 21st Century.
-
VIRILIO, P. Original Accident. Polity, Cambridge, 2006.
-
ŽIŽEK, S. Jednou jako tragédie, podruhé jako fraška. Rybka Publishig, Praha, 2011.
|