1.-5. Přednášková činnost a aktivní diskuze se studenty, studium literatury. 1. Úvod do světa současného umění. 2. Galerijní sbírkové instituce a kusthalle. Vývoj galerijních institucí u nás od 90. let 20. století s přihlédnutím na neoficiální prostory. 3. Sbírky kriticky: ARTYCOK.TV - SPECIÁLNÍ PROGRAMY - KRITICKÝ SERIÁL - OMG!!! Ostravská moravská galerie, NG1, NG2, GASK I., GASK II., ARTBANKA. 4. Sběratelé umění. Zahraniční kontext v rámci sbírek starého umění, sběratelů současného umění a soukromých galerií. 5. Soukromé galerie v Praze a sběratelé současného umění - výběr a konkrétní příklady - Drdova Gallery, Svit, Polansky. 6.-8. Příprava katalogu výstavy. 6. Koncepce katalogu. 7. Produkce - grafická úprava, jazyková redakce, překlad, zajištění financování a tisku. 8. Autorské právo v kontextu autorských honorářů, licenčních smluv atd. 9.-11. Příprava a prezentace kurátorského plánu studentských galerií. 9. Rozdělení galerií, konzultace kurátorských plánů. Příprava výstavního konceptu, plánu. 10. Prezentace kurátorských plánů. 11. Příprava produkce výstav. Financování výstavy.
|
Workshop uvádí frekventanty do problematiky kurátorských aktivit po teoretické i praktické stránce. Zaměřuje se na současnou uměleckou scénu v kontextu kurátorství v České republice s ohledem na světový vývoj. Komplexně studenta seznamuje s galerijním provozem - příprava kurátorského námětu, výběr umělců, financování, realizace a strategie PR atd. Studenti jsou zapojeni do programů galerií v návaznosti na FUD (Galerie Rampa, Billboart Gallery atd.). Současně připravují k vydáni katalog jejich výstavy z předchozího akademického roku, což zahrnuje zařazení do ediční činnosti FUD, zanášení korektur, překlad a zadání do tisku až po PR knihy a křest.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
-
BAKEŠ, R.; BAKEŠ, L. (eds.). Model 11-21. Berlínskej model, Praha, 2022.
-
BERTRAND, S. Contemporary Curating, Artistic Reference and Public Reception: Reconsidering Inclusion, Transparency and Mediation in Exhibition Making Practice. Taylor & Francis, London, 2021.
-
HORÁK, O. (ed.). Místa počinu: Historie výstavních prostorů u nás od 19 st. po současnost. Komunikační prostor Školská 28, Praha, 2010.
-
JEŘÁBKOVÁ, E. Zvuky krize. CPSU, Praha, 2020.
-
kol. autorů. Sbírat umění dílčí aspekty sběratelství a trhu se současným uměním v ČR. e-book. Institut umění - Divadelní ústav, Praha, 2017.
-
KORECKÝ, D. (ed.). Médium kurátor: Role kurátora v současném českém umění. Fra, Praha, 2009.
-
MARINCOLA, P. What Makes A Great Exhibition?. Philadelphia, Philadelphia Exhibition Initiative, 2010.
-
MORGANOVÁ, P.; NEKVINDOVÁ, T.; SVATOŠOVÁ, D. Výstava jako médium. České umění 1957-1999. AVU, Praha, 2020.
-
OBRIST, H. U. Stručná historie kurátorství.. Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora, 2012.
-
O'DOHERTY, B. Uvnitř bílé krychle: ideologie galerijního prostoru.. tranzit.cz, Praha, 2014.
-
Pachmanová, M. (ed.). Ex-pozice. O vystavování muzejních sbírek umění, designu a architektury. UMPRUM, 2018.
-
Schubert, K. The Curator´s Egg: The Evolution of the Museum Concept From the French Revolution to the Present Day. London, 2009.
-
SMOLÍKOVÁ, M. (ed.). Management umění. VŠUP, Praha, 2008.
-
SÝKOROVÁ, L. Nezávislé kurátorství ve volném čase. FUD UJEP, Ústí nad Labem, 2016.
|