|
Vyučující
|
-
Kořínek David, prof. doc. Mgr.
-
Pecko Štefan, Mgr. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Metody analýzy uměleckého díla I (formální analýza, analýza stylu). 2. Metody analýzy uměleckého díla II (sémiotická analýza). 3. Umělecký výzkum I (úvod do metody). 4. Umělecký výzkum II (případové studie ze současného umění). 5. Analýza současného díla z oblasti výtvarného umění (tradiční média). 6. Analýza současného díla z oblasti výtvarného umění (pohyblivý obraz v galerii). 7. Analýza současného díla metodou uměleckého výzkumu. 8. Jiné formy analýz než textem (videoesej). 9. Autoteorie, jak analyzovat vlastní tvorbu. 10. Teoretická kniha jako systém perspektiv. 11.-12. Prezentace seminárních prací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na analýzu konkrétních děl z oblasti současného umění s důrazem na umění instalace a umění pohyblivého obrazu. K interpretacím jsou volena díla splňující možné výsledky uměleckého výzkumu. Ten je zde vnímán jako metoda adekvátní exaktnějším výzkumným metodám s tím rozdílem, že je kladen důraz na použité estetické strategie a práci s tématem tak, jak o zkoumané realitě přemýšlí umělec a umělkyně. Studenti a studentky se seznámí s nejrůznějšími přístupy k analýze výtvarného díla. Analýzy konkrétních děl budou prováděny s ohledem na místní a mezinárodní institucionální a umělecký provoz. Součástí výuky jsou návštěvy samostatných a skupinových výstav.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
BERGER, J. Způsoby vidění. Praha. 2016.
-
BORRIAUD, N. Postprodukce. Praha, Tranzit, 2004.
-
DIDI-HUBERMAN, G. Ninfa moderna. Praha: Fra, 2009.
-
Eco, U. Meze interpretace. Praha: Karolinum, 2004.
-
JEFFRIES, S. Everything, All the Time, Everywhere: How We Became Postmodern. Verso, 2021.
-
KOTTOVÁ, K. Instituce a divák. Praha, Display, 2020.
-
LÁB, F. Postdigitální fotografie. Praha: Karolinum, 2021.
-
O´doherty, B. Uvnitř bílé krychle: ideologie galerijního prostoru. Praha: tranzit.cz, 2014.
|