|
Vyučující
|
-
Szoboszlai János György, PhD., M.A.
|
|
Obsah předmětu
|
A, přednášky ve třídě: 1. Bílá kostka. 2. Studijní případy bílé krychle (na základě výzkumu studentů). 3. Výstavní expozice. 4. Studijní případy výstavnictví (na základě výzkumu studentů). 5. Diskurzivita. 6. Studijní případy diskurzivity (na základě výzkumu studentů). 7. Nové muzejnictví. 8. Studijní případy nové muzeologie (na základě výzkumu studentů). 9. Kurátorské. 10.?11. Studijní případy kurátorství (na základě výzkumu studentů). B, samostatná práce: Zaměření na bílou kostku, výstavní expozici, diskursivitu, nové muzejnictví a kurátorství. C, on-line konzultace: Shrnutí základních pojmů čtení, QandA. D, prezentace: Pět samostatných, on-line prezentací každého studenta (komplexní analýza výstavy současného, skupinového a kurátorského umění, vybraná studentem z hlediska bílé kostky, výstavní expozice, diskurzivity, nového muzejnictví a kurátorství).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz se zaměřuje na jedno konkrétní médium komunikace mezi uměním a společností: výstavu jako relativně novou kulturní produkci v dějinách umění. Kurz si klade za cíl poskytnout základy výstavního studia pro ty, kteří mají v úmyslu kurátorem výstav současného umění, se silným důrazem na aspekt komunikace s diváka/publika. Kurz stručně shrnuje historii, strukturu a funkce muzea a muzejních expozic (jako centrum znalostí, výzkumná laboratoř, reprezentace moci, agent různých identit, centrum zábavy, iniciativa určující trendy, think-tank atd.). Na tento přehled navazuje popis a analýza muzejní expozice jako interpretačního média. Ve výstavních studiích II se zaměřujeme na bílou kostku, výstavní expozici, diskursivitu, nové muzejnictví a kurátorství. jako klíčová slova kurátorství výstav. Formou kurzu je blended learning. Studenti jsou podporováni on-line četbou, slovníkovými hesly, odkazy a texty, které jim na začátku semestru poskytne vyučující. Tutor definuje úkoly na konec semestru. Studenti mají celý semestr na přečtení a zhodnocení povinné četby a přípravu na závěrečnou, individuální, on-line prezentace.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
ERŐSS. N. Exhibition Display.
-
ERŐSS. N. White Cube. Curatorial Dictionary.
-
FRAZON. ZS. New Museology. Curatorial Dictionary.
-
LÁZÁR. E. Discursivity. Curatorial Dictionary.
-
SZAKÁCS E. Curatorial. Curatorial Dictionary.
|