1. Konceptuální grafický design. Mezi uměním a designem. 2. The Designer as Author. Michel Rock. 3. The Underground Mainstream. Steven Heller. 4. School of Visual Arts, New York, Royal College of Art, Londýn. Strategie prestižních škol v oblasti edukace grafického designu. 5. Kresba jako nástroj nonverbální komunikace. Síla vizuálního gesta v současné společnosti. 6. Devalvace grafického designu na pozadí akceleracionismu. Nové výzvy grafického designu v době instagramového umění, obrazové generace - generace Z a všudypřítomného vizuálního smogu. 7. Odpovědnost grafického designéra. 8. Plakátová tvorba. Světové přehlídky plakátu - bienále, trienále, atd. a jejich budoucnost. 9.-11. Příkladové studie současného světového a českého grafického designu. 12.-13. Grafický design a současné umění. Postinternet. Akceleracionismus. Udržitelnost.
|
-
Armstrong, Helen (Ed.). Graphic Design Theory: Readings from the Field. Princeton Architectural Press, New York, 2009.
-
BOSÁK, Petr; JANSA, Robert (ed.). PROTO: grafický design a současné umění. Tranzit, UMPRUM, Praha, 2013.
-
BREYER, Johanes; HARB, Fabian, CELIZNA, Tomáš; MACHÁČEK, Adam; PEŠKO, Radim. 26. mezinárodní bienále grafického designu: Grafický design, vzdělávání a školy. Mezinárodní bienále grafického designu, Brno, 2012.
-
Císař, Karel. Abeceda věcí: Poznámky k modernímu a současnému umění. VŠUP, 2014.
-
Graphic Design in the White Cube. Grafický design v bílé krychli. Moravská galerie, Brno.
-
Hollis, Richard. Stručná historie grafického designu. Rubato, Praha, 2014.
-
JANOŠČÍK, Václav (ed.). Objekt. Kvalitář, s. r. o. Praha, 2015.
-
LEWIS, Angharad. Graphic design for art, fashion, film, architecture, photography, product design & everything in between. Prestel, Munich London New York, 2018.
-
MIRZOEFF, Nicholas. Jak vidět svět. ArtMap, Praha, 2018.
-
POSPISZYL, Tomáš. Asociativní dějepis umění. Tranzit, Praha, 2014.
-
POTTER, Norman. Kdo je designér?. UMPRUM, Praha, 2018.
|