The main objective of the course is timely submission of a coherent, cultivated, professional text with all formal and content requirements, processed in accordance with the principles for writing theses at the Faculty of Art and Design at J. E. Purkyně University in Ústí nad Labem. Students become acquainted with the basics of structuring and writing an academic text (IMRaD), working with sources and other information sources. We will primarily focus on the following structure of thinking: the objective of the work, hypothesis and thesis or scientific questions, methodically substantiated procedure.
The gained capabilities constitute an encompassment and an aquirement of knowledge and experience in the given field of study, they result from a concrete annotation of the subject and are aimed at a profile´s fulfilment of the graduate of the given field of study.
|
-
Citace [online]. [cit. 2020-02-02]. Dostupné z:https://www.citace.com/vytvorit-citaci. Citace [online]. [cit. 2020-02-02]. Dostupné z:https://www.citace.com/vytvorit-citaci.
-
ČMEJROVÁ, Svetla; DANEŠ, František; SVĚTLÁ, Jindra. Jak napsat odborný text. Praha, Leda, 1999.
-
DVOŘÁKOVÁ, JANŮ, Věra. Jak psát diplomovou práci. Praha, Credit, 1996.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997.
-
FILKA, Jaroslav. Metodika tvorby diplomové práce. Brno, Knihař, 2002.
-
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra, KROBOTOVÁ, Milena. Diplomové a závěrečné práce.. Olomouc, UPOL, 2008.
-
KAPOUNOVÁ, Jana. Formální úprava diplomové práce. Ostrava, OU, 2003.
-
KASARDA, Martin. Praktická príručka písanie pre profesionálov. Žilina: Eurokódex, 2011.
-
NEKUDA, Jaroslav; SLANÝ, Antonín. Jak (ne)napsat závěrečnou práci. Brno, MU, 1993.
-
SEDLÁK, Jiří. Úvod do práce s informacemi. Brno, MU, 1996.
-
SYNEK, Miloslav; SEDLÁČKOVÁ, Helena; SVĚTLÁ, Dana. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha, VŠE, 2002.
-
ŠIMEK, Dušan; KUBÁTOVÁ, Helena. Od abstraktu do závěrečné práce: jak napsat diplomovou práci ve společenskovědních a humanitních oborech: praktická příručka. Olomouc, UPOL, 2007.
|