|
Vyučující
|
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
-
Kadlecová Gabriela, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Smlouvy v praxi výtvarného umění - obecné náležitosti smlouvy, smlouva o dílo, kupní smlouva, licenční smlouva 2. Autorská činnost jako podnikání. 3. Právní limity autorské tvorby - možnosti užití autorských děl jiných autorů ve vlastní tvorbě, ochrana osobnosti atd. 4. Vymáhání autorských práv - občanskoprávní, trestněprávní a správně právní rovina. 5. Aktuální otázky autorského práva - aktuální trendy a výzvy v autorském právu. 6. Art management a organizační struktury - prostředí a organizační systémy, kulturní poslání, organizační struktury a jejich členění, nezbytnost analýz a průzkum prostředí dopasu působnosti. 7. Manažerské styly vedení a řízení - autoritativní, demokratický, liberální, laissez-faire, situační vedení, řízení výjimkou, motivační aspekty v rámci vedení lidí, řízení podle cílů a management změny, využívání průběžných analýz v manažerském vedení. 8. Finanční management - zdroje, rozpočty, cash flow, základy ekonomického myšlení. 9. Základy marketingu pro managery - prostředí art marketingu, typy trhů, marketingová koncepce, marketingové produkty, zákazníci. 10. Marketingové strategie - marketingové nástroje (produkt, cena, komunikace, dostupnost a další variace), marketingová komunikace; marketingový plán pro malé organizace, základy online marketingu - web a jeho obsah. 11. Základy online marketingu jako podpůrného propagačního nástroje uměleckých a kulturních projektů - soc. sítě.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Přednášky se věnují právním otázkám související s autorskou tvorbou, zejména s ohledem na praxi studentů jako potencionálních autorů či pedagogických pracovníků v oblasti výtvarného umění. Na příkladech dobré praxe je rozvíjeno povědomí o právních aspektech umělecké tvorby, zejména ve vztahu k výtvarnému umění. Druhá část výukového cyklu je věnována manažerským aspektům v umělecké práci, kde jsou studenti seznámeni s organizačními systémy v kulturním prostředí, jejich strukturami a formami řízení. Získají základy finančního managementu a marketingové minimum, především se seznámí s terminologií art marketingu a naučí se zpracovat marketingový plán.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
|
Doporučená literatura
|
-
DOLEŽAL, Jan. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů. Grada, Praha, 2016.
-
FERRARO, Jack. Project Management for Non-Project Managers. Amacom, New York, 2012.
-
GEORGE, Adrian. The Curator´s Handbook: Museum, Commercial Galleries, Independent Spaces. Thames & Hudson, London, 2015.
-
HOLCOVÁ, Irena. Autorský zákon a přepisy související (včetně mezinárodních smluv a evropských předpisů). Wolters Kluwer, Praha, 2019.
-
CHALOUPKOVÁ, Helena. Autorský zákon: komentář. C. H. Beck, Praha, 2017.
-
JANKŮ, Martin. Základy práva pro posluchače neprávnických fakult. Praha, 2016.
-
SMOLÍKOVÁ, Marta. Management umění. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.
-
ŠULEŘ, Oldřich. 100 klíčových manažerských technik komunikování, vedení lidí, rozhodování a organizování. Computer press, Brno, 2009.
|