|
Vyučující
|
-
Svejkovský Zdeněk, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina (stručné shrnutí pojmů, seznámení s průběhem výuky). 2. Animace I (animovaný film, abstraktní film, historie). 3. Animace II (počítačová animace a její využití dnes). 4. Animace III (počítačová animace v galerii, autoři). 5. Net art I (Historie internetu, současné trendy, teoretická reflexe). 6. Net art II (Internetové umění, teorie, autoři, Net.art, neen). 7. Postinternet (teorie, Postinternet art, autoři, návrat do galerií). 8. Bio art (autoři, historie, popularizace vědy). 9. Nové trendy I (VR, Big data, AI, vesmír, pojmy, technologie, proměny vnímání pojmů napříč historií). 10. Nové trendy II (nové trendy a jejich reflexe v umění, autoři, díla, postoj teoretiků, generace onlife, ekologie nových médií atd.). 11. Festivaly novomediálního umění (od efektní podívané a kýče k umění).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Cyklus přednášek, zaměřujících se na problematiku nových médií. Studenti se seznámí jak s teorií, tak s s významnými novomediálními uměleckými díly, napříč jednotlivými oblastmi (Video art, Sound art, Net art, Postinternet art, Game art, Bio art apod.). Krom historického kontextu, teorie a výčtu autorů jsou přednášky otevřeny též oblastem novomediální teorie, kde bude cílem představit aktuálně vznikající teoretické práce, manifesty, zmínit podstatné teoretiky i umělce.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
|
Doporučená literatura
|
-
BENDOVÁ Helena. Umění počítačových her. NAMU, 2017.
-
Bordwell, David; Thompsonová, Kristin. Umění filmu, Úvod do studia formy a stylu. AMU Praha, 2011.
-
CAGE, John. Silence: přednášky a texty. Tranzit, Praha, 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
-
DEUZE, Mark. Media life: Život v médiích. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2815-8.
-
FLORIDI, Luciano. Čtvrtá revoluce. Jak infosféra mění tvář lidské reality.. Karolinum, 2019.
-
JANOŠČÍK, Václav (ed.). Objekt. Kvalitář, s. r. o. Praha, 2015.
-
Kholeif, Omar. You Are Here: Art After the Internet.. Cornerhouse Publications Ltd., 2014. ISBN 978-0-9569571-7-7.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Karolinum, Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
MEIXNEROVÁ, Marie. . # mm net art / Internetové umění ve virtuálním a fyzickém prostoru prezentace. Pastiche Filmz, Olomouc, V rámci Edice PAF, 2014. ISBN 978-80-87662-06-9.
-
Paul, Ch. Digital Art. Thames & Hudson, 2015.
-
QUARANTA, Domenico. AFK Texts on Artists 2011-2016. Link Editions, Brescia, 2016.
-
Quaranta, Domenico. Beyond New Media Art. San Francisco, California: LiNK Editions, Brescia, 2013. ISBN 978-1-291-37697-5.
-
RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
-
WEIBEL, Peter. Sound art: Sound as a Medium of Art. MIT Press, 2019. ISBN 9780262029667.
|