|
Vyučující
|
-
Kořínek David, prof. doc. Mgr.
-
Janoščík Václav, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Pecko Štefan, Mgr. MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Individuální a organizační předpoklady k realizaci výzkumu umění. 2. Formulace výzkumného cíle. 3. Formulace výzkumných otázek. 4. Prameny a zdroje. 5. Konstruování výzkumné vzorky. 6. Volné asociace jako nástroj výzkumu umění. 7. Hloubkový rozhovor jako nástroj výzkumu umění. 8. Autoetnografie a reflexivní deník jako základní nástroj "artistic research". 9. Tematická analýza. 10. Reportování výsledků ve formě IMRaD (Introduction, Methods, Results and Discussion dle APA) nebo eseje (dle Chicago Manual of Styles). 11.-13. Návaznost výzkumu umění na výzkumy v individuální a sociální psychologii, mediálních a produkčních studiích - případové studie z výzkumné praxe jako východisko pro příští semestr
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Seminář v anglickém jazyce si klade za cíl obeznámit studenty a studentky s praxí uměnovědného výzkumu se speciálním zaměřením na tzv. "artistic research", tedy výzkum, který využívá umění jako metodologický nástroj na poznávaní světa. Seminář je postaven prakticky, kdy představuje jednotlivé fáze výzkumu "krok-po-kroku", od úvodní formulace výzkumného cíle až po reportování výsledku ve formě článku nebo kvalifikační práce. Každý krok je potom vždy spojen s ukázkami z praxe a praktickým nácvikem ve skupině.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
|
Doporučená literatura
|
-
ADAMS, Tony E.; HOLMAN JONES, Stacy; ELLIS, Carolyn. Autoethnography: Understanding Qualitative Research. New York, Oxford University Press, 2015.
-
Braun, Virginia; Clarke, Victoria. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology.
-
Brinkmann, Svend. Qualitative Interviewing. New York, Oxford University Press, 2013.
-
Dinesh, Nandita. Scripting Detention: A Project in Theater and Autoethnography with Incarcerated Teens. McFarland & Company, Jefferson, 2017.
-
Pavle, Manovski, Miroslav. Arts-Based Research, Autoethnography, and Music Education. Sense Publishers Rotterdam, 2014.
|