Předmět: Produkce a komunikace I

« Zpět
Název předmětu Produkce a komunikace I
Kód předmětu KDT/FU010
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Machová Adéla, MgA. Ph.D.
  • Widžová Petra, MgA.
Obsah předmětu
1. Momenty zprostředkování umění - formáty prezentace a aktivit, tradiční a inovativní přístupy, participace v kultuře. 2. Produkce kulturních akcí - plánování a program, produkční tým a dělení kompetencí, vnitřní komunikace, technické zabezpečení, obecné vymezení fází produkční práce. 3. Fáze produkce kulturních akcí a jejich specifika dle finálních výstupů (festival, veletrh, happening apod.) včetně formální požadavků na realizaci v daném prostředí. 4. Proces kulturních aktivit - výstava a její specifika, formální požadavky a časový harmonogram. 5. Cílení a realizace produkce - cílová skupina a strategie předání poslání akce, výstupy a indikátory, produkce jako veřejné představení určitého výkonu z oblasti umění, moment dokumentace a jeho průběžná i následná využitelnost. 6. Role v týmu a smysluplnost v práci - teoretické východiska, faktory ovlivňující nacházení smyslu v práci a pozitivní důsledky smysluplnosti pro pracovní výkony a well-being v týmu. 7. Obraz a reprezentace - utváření významů, kódování a čtení vizuálních znaků, kulturní produkce a obecenstvo, média v každodenním kulturním provozu, globální značky. 8. Značka jako prostředek komunikace - branding, značka jako komunikační nástroj, idea a význam formující sdělení, tvorba významu v rámci marketingového dosahu, značka jako produkt a jako organizace, osobnost značky, positioning. 9. Systémy v rámci Public Relations - časový plán, média mix a komunikační nástroje, formáty propagace akcí. 10. Práce s veřejností a médii - udržitelnost vzájemných vztahů, intermediální komunikace. 11. Komunikační aspekty pro umělecký provoz - komunikační dovednosti a formální aspekty psané komunikace (žádost, nabídka, poptávka, formální dopis, pozvánka). 12. Sebeprezentace jako prvotní komunikační nástroj - verbální a neverbální komunikace, stres a chyby v rétorice, obsah prezentace a pravidlo 3x TELL, rychlá a efektivní prezentace pro úvodní zaujmutí, portfolio.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Výuka se zaměřuje na rozvoj kompetencí pro produkční činnosti související s komunikací a její přímou aplikací při realizaci kulturní nebo kreativní činnosti, tedy na rozšíření znalostí z oblasti propagace akce či instituce. Studenti si rozvinou práci s informacemi, naučí se sestavovat plány PR, osvojí si rozdílnost práce s komunikačními médii (práci s tiskovou zprávou, texty na sociálních sítích, práci s obrazovým materiálem). Součástí je i rozvíjení dovedností sebeprezentace a její uplatnění pro reprezentační účely při organizaci kulturních aktivit. Seminář si dále klade za cíl obeznámit studenty a studentky s aspekty propojení produkce a komunikace v kulturním managementu a managementu kreativních firem.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
Předpoklady
Úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Docházka (min. 60%) Aktivní plnění úkolů dle výukových témat
Doporučená literatura
  • BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
  • HOARE, Natasha (ed.). The New Curator: Researcher - Commissioner - Keeper - Interpreter - Producer - Collaborator. Laurence King Publishing, London, 2016.
  • KARLÍČEK, Miroslav (ed.). Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2016.
  • KOGON, Kory; ENGLAND, Breck; SCHMIDT, Julie. Přesvědčivé vystupování jako konkurenční výhoda. Management Press, Praha, 2016.
  • LOSEKOOT, Michelle, VYHNÁLKOVÁ, Eliška (ed.). Jak na sítě. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019.
  • SCOTTOVÁ, Kim. Radikální otevřenost. Jan Melvil Publishing, Brno, 2018.
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing ? cesta k trhu. Praha: VŠPP, 2018.
  • URBAN, Marek. Identita autora. VEDA, Bratislava, 2017.
  • WANG, Shaoqiang (ed.). Logo Decode: From Logo to Design Branding. Promopress, Barcelona, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr