Předmět: Selected Chapters from Modern and Contemporary Art I

« Zpět
Název předmětu Selected Chapters from Modern and Contemporary Art I
Kód předmětu KDT/867
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Szoboszlai János György, PhD., M.A.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Tématem je proces dematerializace a rematerializace ve výtvarném umění od začátku 20. století po současné umění. Předmět zkoumá, jak byl význam přemístěn z původního fyzického objektu a vizuálního fenoménu na původní myšlenku uměleckých děl. 1. Definování pojmu pojem umění - srovnání umění W.A. Mozarta a J. Cage. 2. Historické definice a souvislosti pojmů umění. 3. Popis složek institucionálního rámce umění. 4. Institucionální rámec umění jako systém vztahů a interakcí. 5. Definování pojmu dematerializace. 6. Definování pojmu rematerializace. 7. Teorie dematerializace a rematerializace. 8. Analýza a interpretace umění K. Malevicha z hlediska dematerializace. 9. Analýza a interpretace umění M. Duchampa z hlediska dematerializace. 10. Analýza a interpretace umění J. Kosutha z hlediska dematerializace. 11. Analýza a interpretace umění a jazyka z hlediska dematerializace. 12. Analýza a interpretace umění A. Warhola z hlediska dematerializace. 13. Analýza a interpretace umění Gilberta a George z hlediska dematerializace.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Rozprava
Doporučená literatura
  • Allen, G. Intertextuality ? A New Critical Idiom. Routledge, London, 2000.
  • Buchloch, B. H. D. Broodthares ? Writings, Interviews, Photographs. The MIT Press, Cambridge, 1988.
  • Danto, A. C. Beyond the Brillo Box. The Noonday Press, New York, 1992.
  • Danto, A. C. The Philosophical Disenfranchisement of Art. Columbia University Press, New York, 1986.
  • Danto, Arthur C. The Transfiguration of the Commonplace - A Philosophy of Art. Harward university Press, Cambridge, Massachusetts, 1981.
  • De Duve, T. The Definitively Unfinished Marcel Duchamp. The MIT Press, Cambridge, 1993.
  • Godfrey, T. Conceptual Art. Phaidon, London, 1998.
  • Kosuth, J. Art after Philosophy (I-II.). Studio International, 1978.
  • Krauss, R. E. The Optical Unconscious. The MIT Press, Cambridge, 1994.
  • Lippard, L.; Chandler J. The Dematerialization of Art.. Art International, 1968.
  • Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století. Malířství. Skulptury a objekty. Nová média. Fotografie. Taschen, 2004.
  • Searle, J. R. Mysl, mozek a věda; Mladá fronta. Praha, 1994. ISBN 80-204-0509-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr