Kurz je věnován současnému umění ve středoevropském regionu a problematice spojené s tímto geografickým a kulturním fenoménem. Zabývá se vymezením, identitou a současnou sebereflexí tohoto regionu a uměním v jednotlivých zemích determinovaným internacionálními a nacionálními trendy a tradicemi. Předmět přispívá k pochopení odlišností národních kultur a sleduje jejich ovlivňování a prolínání, včetně impulsů přicházejících z kultury západní a z kultur mimoevropských. Tématem tohoto kurzu je reflexe "post-soc" prostředí v umění střední Evropy, a to včetně výkladu o historickém a politickém kontextu států bývalého "socialistického" bloku. Zaměřuje se na prezentaci výstavních a výzkumných projektů, jejichž cílem bylo mimo jiné zavedení nové terminologie a metodiky pro analýzu umění regionu. 1. Conclusion of already tought topics (winter semester); presentation of students projects. 2. Analysis of art of N. Rauch from the aspect of "post-soc" condition. 3. Interpretation of art of N. Rauch from the aspect of "post-soc" condition. 4. Analysis and interpretation of art of A. Lakner from the aspect of "post-soc" condition. 5. Interpretation of art of A. Lakner from the aspect of "post-soc" condition. 6. Analysis of art of T. Gotovac from the aspect of "post-soc" condition. 7. Analysis and interpretation of art of T. Gotovac from the aspect of "post-soc" condition. 8. Analysis of art of N. Solakov from the aspect of "post-soc" condition. .9 Interpretation of art of N. Solakov from the aspect of "post-soc" condition. 10. Analysis of art of Little Warsaw duo from the aspect of "post-soc" condition. 11. Interpretation of art of Little Warsaw duo from the aspect of "post-soc" condition. 12. Conclusion of already tought topics (summer semester); presentation of students projects. 13. Current research projects and conferences aiming to establish new theories.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
-
Badovinac, Z. Body and the East - From the 1960s to the Present. Moderna Galerija Ljubljana, 1998.
-
Djurić, D.; Šuvaković, M. Impossible Histories. MIT Press, 2003.
-
Dziewanska, M.; Degot, E.; Budratskis, I. (eds.). Post-Post-Soviet? Art Politics and Society in Russia at the Turn of the Decade. Museum of Modern Art, Warsaw, 2013.
-
East Art Map, IRWIN, Ljubljana. East Art Map, IRWIN, Ljubljana.
-
Farver, J. Global Conceptualism: Points of Origin, 1950s - 1980s. Queens Museum of Art, 1999.
-
Hoptman, L.; Poszpiszyl, T. (ed.). Primary Documents. A Sourcebook for Eastern and Central European Art since the 1950´s. New York, 2002.
-
Kol. autorů. Aspects / Positions - Art in Central Eastern Europe 1949-1999. Ludwig Museum, Budapest, 2000.
-
McKay, I. New Art From Eastern Europe - Identity and Conflict. Art and Design, 1994.
-
Pejić, B.; Elliot, D. (ed.). After the Wall. Art and Culture in Post-communist Europe. Stockholm, 1999.
-
Piotrowski, P. Art and Democracy in Post-Communist Europe. The University of Chicago Press, 2012.
|