|
Vyučující
|
-
Vlasák Robert, doc. MgA.
-
Janda Jiří Philippe, Ing. arch.
-
Mareš Jakub, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky. 2. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 3. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. Zadání referátů. 4. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 5. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 6. Prezentace referátů. Zadání individuálního projektu. 7. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 8. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 9. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 10. Interaktivní design, UX a UI, web design - přednáška a cvičení. 11. Prezentace individuálního projektu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Oborový software VI / blok Motion design / Interaktivní design, UX a UI, web design Cílem bloku předmětů Oborový software III-VI je vzdělat studenta specializace Grafický design v oblasti motion designu a animace. Naučit ho principům práce s animovanou grafikou a typografií, vysvětlit pravidla různých druhů animace, žánrů, formátů a jejich historie. Posluchač se seznámí s tvůrčími procesy - definování námětu, tvorby scénáře, rozvržení storyboardu a stanovení výtvarného řešení s ohledem na konkrétní zadání. Součástí bloku je úvod do postupů, principů a nástrojů interaktivního designu, UX, UI a web designu (wireframe, interaktivita, prototypování). Etapy: Střihová skladba a úprava videa (software Adobe After Effects a Adobe Premiere); Kreslená, plošková a vektorové animace (software Adobe After Effects, Adobe Animate a opensource software Krita); 3D modelování a animace (open source software Blender); Interaktivní design, UX a UI, web design Profil získaných dovedností absolventa bloku: Schopnost analyzovat zadání, tvorba scénáře, vystavění storyboardu, sestavení výtvarné koncepce, definování estetiky s ohledem na zadání, vytvoření animace s použitím typografie a grafických elementů technikou kreslené, ploškové, digitální nebo 3d animace, koncepce a design webového prototypu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903-4520-4.
-
HEATH, Chip; HEATH, Dan. Made to Stick: Why Some ideas Survive and Others Die. NY: Random house, 2010.
-
KRUG, Steve. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. NY: New Riders, 2013.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Karolinum, Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
Norman, D. The Design of Everyday Things. Basic Books, 2013.
-
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Praha: Baroque partners, 2016.
|