Předmět: Oborový software IV

« Zpět
Název předmětu Oborový software IV
Kód předmětu KDE/FU063
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vlasák Robert, doc. MgA.
  • Javůrková Kateřina, MgA.
Obsah předmětu
1. Úvod do problematiky. 2.-4. Kreslená, plošková a vektorové animace - přednáška a cvičení. 5. Kreslená, plošková a vektorové animace - přednáška a cvičení. Zadání referátů. 6. Kreslená, plošková a vektorové animace - přednáška a cvičení. 7. Prezentace referátů. Zadání individuálního projektu. 8.-10. Kreslená, plošková a vektorové animace - přednáška a cvičení. 11. Prezentace individuálního projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
Výstupy z učení
Oborový software IV / blok Motion design / Kreslená, plošková a vektorové animace software Adobe After Effects a opensource software Krita Cílem bloku předmětů Oborový software III-VI je vzdělat studenta specializace Grafický design v oblasti motion designu a animace. Naučit ho principům práce s animovanou grafikou a typografií, vysvětlení pravidel různých druhů animace, žánrů, formátů a jejich historie. Posluchač se seznámí s tvůrčími procesy - definování námětu, tvorby scénáře, rozvržení storyboardu a stanovení výtvarného řešení s ohledem na konkrétní zadání. Součástí bloku je úvod do postupů, principů a nástrojů interaktivního designu, UX, UI a web designu (wireframe, interaktivita, prototypování). Profil získaných dovedností absolventa bloku: Schopnost analyzovat zadání, tvorba scénáře, vystavění storyboardu, sestavení výtvarné koncepce, definování estetiky s ohledem na zadání, vytvoření animace s použitím typografie a grafických elementů technikou kreslené, ploškové, digitální nebo 3d animace, koncepce a design webového prototypu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Adobe After Effects User Guide. https://helpx.adobe.com/cz/after-effects/user-guide.html.
  • Adobe Animate. https://helpx.adobe.com/cz/animate/user-guide.html.
  • Adobe Comunity. https://community.adobe.com/.
  • Austin, Shaw. Design for Motion : Fundamentals and Techniques of Motion Design. Taylor & Francis Ltd, 2019.
  • BRAHA, Y.; BYRNE, B. Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web: Dynamic Motion Graphic Title Design. Focal Press, 2010.
  • Dutka, E. Scenáristika animovaného filmu; Minimum z historie české animace. AMU, Praha, 2013.
  • https://www.lynda.com. https://www.lynda.com.
  • Krita. https://krita.org/en/.
  • Valušiak, J. Základy střihové skladby. FAMU, Praha, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr