Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
|
-
Dreyfuss, Henry. Ergonomie. Wiley, New York, 2002.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada; KORYČÁNEK, Rostislav (eds.). Olgoj Chorchoj: Logika emoce. Moravská galerie, UMPRUM, 2016.
-
Jiří Pelcl. Český design 1995-2000. Prostor, 2001.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dejín dizajnu 1, 2. Bratislava, 1998.
-
Lidwell, W.; Holden, K.; Butler, J. Universal Principles of Design, 100 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach Through Design. Rockport pub., 2003.
-
Norman, D. The Design of Everyday Things. Basic Books, 2013.
-
PAPANEK, Victor. Design for the Real World. Human Ecology and Social Change. Chicago Review Press, 2005.
-
Wang, B. Concurrent Design of Products, Manufacturing Processes and Systems. Gordon and Breach Science Pub, 1998.
|