Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
|
-
CESCHIN, F.; GAZIULUSAY, Í. Design for Sustainability (Open Access). A Multi-level Framework from Products to Socio-technical Systems. Routledge, 2019.
-
Hubatová-Vacková, L.; Pachmanová, M.; Pečínková, P. (eds.). Věci a slova. Umělecký průmysl, užité umění a design v české teorii a kritice 1870-1970. UMPRUM, Praha, 2014.
-
Hubatová-Vacková, L.; Zapletal, T. (eds.). Věda, průmysl a umění. UMPRUM, Praha, 2016.
-
Knobloch, I.; Vondráček, R. (eds.). Design v českých zemích 1900-2000. Academia, 2016.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dejín dizajnu 1, 2. Bratislava, 1998.
-
Manzini, E. Design, When Everybody Designs. An Introduction to Design for Social Innovation (Design Thinking, Design Theory. MIT Press, 2015.
-
Rada, Pravoslav. Techniky keramiky. Aventinum, 1995.
|