Předmět: Design - žij ten život II

« Zpět
Název předmětu Design - žij ten život II
Kód předmětu KDE/FU055
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tomášek Antonín, doc. MgA.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Existují mylné představy o tom, že se reálné projekty, skutečná tvůrčí práce - tedy "profesionální kariéra" nastartuje až v neurčitém momentu po ukončení studia. Důsledkem této iluze může být oddělování studijních realizací od života autora či pouhé plnění zadaných školních úkolů. Prakticky orientovaný kurz nabízí simulaci komplexně pojaté designérské výzvy, a to s akcentem hledání východisek samotného procesu tvorby. Tento výběrový kurz je zaměřen na komplexní růst osobnosti studenta a jeho individuální tvůrčí rozvoj. Cílem kurzu je posouvat a pozitivně stimulovat posluchačovy tvůrčí kompetence, intiutivní tvořivost a radost skrze pochopení kontextu a potenciálu vlastního díla. Prostřednictvím zadávání individuálních cvičení, diskuzí a prezentací je důraz kladen na demaskování smyslu tvorby a na zodpovědnou participaci designera nastupující generace na autorském projektu. Výuka formou skupinových i individuálních konzultací hledá východiska komplexní designérské praxe, souvislosti v tradičních oblastech designu, přičemž inspirační rámec nalézá i v nečekaných souvislostech, kde důležitou roli hraje historický a antropologický odkaz, společnost, ekonomie, materiál a technologie. Seminář dále prohlubuje vědomosti a dovednosti získané v rámci ateliérové výuky či kurzů Výtvarné techniky a Oborové technologie, Oborový software. Formát kurzu je otevřený pro studenty napříč ateliéry celého programu. S ohledem na individuální charakter projektů nelze výuku předem rozdělit do přesného semestrálního plánu, nicméně součástí výuky je: Úvodní vytyčení semestrálního formátu, zadání individuálních úkolů, průběžné skupinové i individuální konzultace, prezentace dílčích posunů, diskuze, exkurze, výstavy, prezentace semestrálního výstupu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Docházka
Doporučená literatura
  • Colomia, Beatriz; WIGLEY, Marl. Are We Human? Notes on an Archaeology of Design. Lars Müller Publishers, 2019.
  • Hubatová-Vacková, L.; Pachmanová, M.; Pečinková P. Věci a slova. Praha, 2014.
  • Hubatová-Vacková, L.; Zapletal, T. (eds.). Věda, průmysl a umění. UMPRUM, Praha, 2016.
  • PACHMANOVÁ, M. Design: aktualita nebo věčnost. Vysoká škola umělecko-průmyslová, Praha, 2005. ISBN 8086863050.
  • RAWSTHORNOVÁ, Alice. Design as an Attitude. JRP Ringier, 2018.
  • RAWSTHORNOVÁ, Alice. Zdravím, světe! Jak design vstupuje do života. Kniha Zlín, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr