Předmět: Oborový software IV

« Zpět
Název předmětu Oborový software IV
Kód předmětu KDE/FU051
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Holý Stanislav, MgA.
  • Bartoš Jiří, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Obecný úvod k aplikacím. 2. Rapid prototyping - cvičení. 3. Rapid prototyping - cvičení. 4. CAM - cvičení. 5. CAM - cvičení. 6. Závěrečná práce. 7. Renderování - cvičení. 8. Renderování - cvičení. 9. Renderování - cvičení. 10. Renderování - cvičení. 11. Závěrečná práce v renderování

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Kurz Oborový software I-VI je určen studentům KDE a KUU k osvojení práce se softwarem ve 3D a 2D. Studenti získají vědomosti potřebné nejen ke studiu na VŠ, ale také do následné praxe. Proto je předmět koncipován, aby co nejvíce odpovídal požadavkům ateliérové výuky s ohledem na požadavky pro profesní život studenta. Cílem kurzů je získání a osvojení si dovedností k ovládání vybraných programů a znalost možností aplikací dat z počítačového modelování v praxi. Předmět Oborový software I-VI je rozdělen do šesti semestrů a v nich následně na práci se 2D softwarem a 3D softwarem, přičemž jednotlivé kurzy na sebe programově navazují. V předmětu Oborový software IV se studenti seznámí s možnostmi využití dat z 3D modelování. První část semestru bude věnována aplikacím dat pro výrobu. Studenti se seznámí s pojmy jako CAD, CAM, Rapid prototyping a naučí se připravovat data pro pro 3D tisk, CNC obrábění, laserové řezání a pro další výrobní technologie. Následující hodiny budou věnovány vytvoření vizualizací 3D modelů, renderování. Studenti se naučí odborně pracovat s texturami, světlem, prostředím, stejně tak se budou věnovat problematice kvality a velikosti výsledných renderů.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. plnění úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Donley, M. Sketchup to Layout: The Essential Guide to Creating Construction Documents with Sketchup Pro & Layout. Lightning Source Inc, 2015.
  • FINKELSTEIN, E. Mistrovství v AutoCADu - Kompletní průvodce uživatele. Computer Press, 2010.
  • HANSEN, L. S. Autodesk Inventor 2019. SDC Publications, 2018.
  • CHENG, R. K. C. Inside Rhinoceros 5. Cengage, 2014.
  • JO, J. L. Keyshot 3D Rendering. Packt Publishing Ltd, 2012.
  • LEGRENZI, F. V-Ray. The Complete Guide. Industrie Grafiche Stilgraf, 2008.
  • PAGÁČ, M. Učebnice Solidworks. Nová média, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr