Vyučující
|
-
Suchánková Hana, PhDr. Ph.D.
-
Jetmarová Martha Lucia
|
Obsah předmětu
|
1. Lekce 1: "V pražském baru"(1) 1/ Hláskování slov 2/ Poznámky ke španělské výslovnosti a pravopisu 3/ Rod podstatných jmen 4/ Množné číslo podstatných jmen 5/ Člen 2. Lekce 1: "v baru v Malaga"1/ Časování sloves v přítomném čase v infinitivu na -ar 2/ Užití sloveso: Ser- být, Tvoření otázek 3/ Země, hl. město, obyvatelstvo (domácí úkol) 3. Lekce 2: "V baru v Praze (2) " 1/ Časování sloves v přítomném čase v infinitivu na -er, - ir 2/ dny v týdnu 3/ Číslovky základní 0 - 12 , 3/ Další užití slovesa: Ser - být 4. Lekce 2: "jaké je ? Jaká je ona ? "1/ Užitý členu 2/ Shoda podstatného a přídavného jména 3/ Otázky 5 Lekce 3: "Telefonní konverzace" 1/ Časovaní sloves v přítomném čase: říci, jít, odejít, atd. 2/ Užítí slovesa: Estar - být 6. Lekce 3: "Telefonní konverzace" 1/ Nejčastější předložkové a předložkové výrazy pro označení místa 2/ Osobní zájmena ve funkci podmětu (domácí úkol) 7. Lekce 4: "Moje rodina"- 1/ Časování sloves v přítomném čase : venir , ver 2/ Časování zvratných sloves 3/Vazba: ir a infinitiv 4/ Přímý a Nepřímý předmět vyjádřeny podstatným jménem 8. Lekce 4: "Mladý mexický Manuel ..." - 1/Nepřízvučné tvary přivlastňovacích zájmen 2/ Odkazovací funkce člen určitého 3/ Číslovky základní 13- 199 9. Lekce 1 - 4, (test) 10. Lekce 5: "Gonzalo domu" - 1/ Časování sloves v přítomném čase: znát- conocer (zc) 2/Číslovky 200-10 000 3/ Existenciální vazba Hay 11. Lekce 5: "Tato místnost"- 1/ Stupňování přídavných jmen: pravidelné tvary, nepravidelné tvary, užití tvarů přídavných jmen (domácí úkol) 12. Prezentace zadaného tématu 13. Opakování lekce 1 az 5 pro účely závěrečného testování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto kurzu je pochopit základy španělské gramatiky a rozvinout slovní zásobu a jazykové struktury pro každodenní situace. Zahrnuta jsou témata jako rodina, koníčky, stravování, nakupování a popis bydliště.
Po úspěšném zvládnutí kurzu budou studenti schopni: - Představit sebe, svou školu, rodinu - Dotázat se na místo, školu, možnost nákupu - Krátce pohovořit na konkrétní témata - Reagovat na jednoduché dotazy
|
Předpoklady
|
Nejsou specifikovány pro tuto úroveň
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Průběžné hodnocení, závěrečný test
|
Doporučená literatura
|
-
KRÁLOVÁ, J., KRBCOVÁ, M., DEKANOVÁ, A., CHACÓN, P. Fiesta! 1, FRAUS, Plzeň 2000.
-
MACÍKOVÁ, O.,MLÝNKOVÁ, L. Učebnice současné španělštiny. Manual de Espaňol Actual., PRESS, 2006.
-
PROKOPOVÁ, L. Španělština nejen pro samouky. LEDA, 2008. ISBN 978-80-7335-118-2.
|