Vyučující
|
-
Hašek Miroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Vizuální kultura. 2. Základní pojmy a terminologie. 3. Kultura a média. 4. Filozofické a sociologické kontexty. 5. Estetika. Etika. Morální aspekty. 6. Reklama a marketing. 7. Možnosti dokumentace a prezentace. 8. Pravidla tvorby elektronické prezentace. 9. Grafický design. 10. Propagace. 11. Corporate identity. 12. Management a public relations. 13. Webová prezentace. 14. Fundraising. Neziskové organizace. Lobbing.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět uvádí studenty do vizuálního oboru, cílem kurzu je, aby si posluchači osvojili základní kompetence v oblasti vizuální gramotnosti určené k analýze a interpretaci obrazu, a to v souvislostech fungování vizuální kultury v současném světě. Přednáška je doplněna cvičením založeným na interpretaci obrazu a praktickém výtvarném výstupu. Zápočet probíhá ústní formou, hodnotí se konzultované téma a výtvarný výstup ze seminářů.
Student získá základní kompetence v oblasti vizuální gramotnosti, disponuje předpoklady k analýze vizuálně obrazného vyjádření v nových médiích, dokáže nalézat souvislosti vizuální kultury v aktuálních společenských podmínkách.
|
Předpoklady
|
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
docházka aktivita samostatný výstup test
|
Doporučená literatura
|
-
Adorno, T., W. Estetická teorie. Praha: Panglos, 1997.
-
BYSTŘICKÝ, J., MUCHA, I. K filozofii médií. Praha: Vydavatelství, 2007. ISBN 978-80-86391-23-6.
-
Filipová, M., Rampley, M. Možnosti vizuálních studií. Brno: MU, 2007.
-
Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003.
-
Kesner, L. Média a obraznost. Praha: České sekce Insea, 2000.
-
McLuhan, M. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha, 1991.
-
McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009.
-
Reifová, I., et al. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004.
|