Předmět: Vizuální komunikace

« Zpět
Název předmětu Vizuální komunikace
Kód předmětu KBO/4240
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hašek Miroslav, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vizuální kultura. 2. Základní pojmy a terminologie. 3. Kultura a média. 4. Filozofické a sociologické kontexty. 5. Estetika. Etika. Morální aspekty. 6. Reklama a marketing. 7. Možnosti dokumentace a prezentace. 8. Pravidla tvorby elektronické prezentace. 9. Grafický design. 10. Propagace. 11. Corporate identity. 12. Management a public relations. 13. Webová prezentace. 14. Fundraising. Neziskové organizace. Lobbing.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
Předmět uvádí studenty do vizuálního oboru, cílem kurzu je, aby si posluchači osvojili základní kompetence v oblasti vizuální gramotnosti určené k analýze a interpretaci obrazu, a to v souvislostech fungování vizuální kultury v současném světě. Přednáška je doplněna cvičením založeným na interpretaci obrazu a praktickém výtvarném výstupu. Zápočet probíhá ústní formou, hodnotí se konzultované téma a výtvarný výstup ze seminářů.
Student získá základní kompetence v oblasti vizuální gramotnosti, disponuje předpoklady k analýze vizuálně obrazného vyjádření v nových médiích, dokáže nalézat souvislosti vizuální kultury v aktuálních společenských podmínkách.
Předpoklady
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

docházka aktivita samostatný výstup test
Doporučená literatura
  • Adorno, T., W. Estetická teorie. Praha: Panglos, 1997.
  • BYSTŘICKÝ, J., MUCHA, I. K filozofii médií. Praha: Vydavatelství, 2007. ISBN 978-80-86391-23-6.
  • Filipová, M., Rampley, M. Možnosti vizuálních studií. Brno: MU, 2007.
  • Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003.
  • Kesner, L. Média a obraznost. Praha: České sekce Insea, 2000.
  • McLuhan, M. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha, 1991.
  • McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009.
  • Reifová, I., et al. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk pro média a veřejnou sféru (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní