Předmět: Tiskový mluvčí a řízená komunikace

« Zpět
Název předmětu Tiskový mluvčí a řízená komunikace
Kód předmětu KBO/4231
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Knotek Milan, Mgr.
Obsah předmětu
1. Zařazení médií do společenského kontextu. 2. Novináři - kooperace či kolize? 3. Předpoklady pro výkon funkce tiskového mluvčího. 4. Postavení tiskového mluvčího ve struktuře vnitrofiremních vztahů. 5. Role tiskového mluvčího v mediální komunikaci. 6. Jak oslovovat média? 7. Druhy a parametry tiskové zprávy. 8. Tvorba tiskového sdělení - trénink. 9. Uspořádání tiskové konference. 10. Interakce s novinářem - rozhovor. 11. Společenské vystupování tiskového mluvčího. 12. Pozvánka pro média; krizová komunikace - reakce na mediální "útok". 13. Evaluace mediálních výstupů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Předmět uvádí studenty do interdisciplinárního oboru; cílem kurzu je, aby si posluchači osvojili základní kompetence v oblasti interakce s příslušníky sdělovacích prostředků a získali praktickou orientaci v dynamicky se rozvíjejícím oboru "vztahy s veřejností". Přednášky budou doplněny praktickým cvičením založeným na tvorbě tiskového sdělení.
Student získá základní kompetence pro komunikaci se sdělovacími prostředky, seznámí se se způsobem přípravy tiskové konference, zná základní pravidla chování tiskového mluvčího na veřejnosti, umí sebevědomě vystupovat a prokazuje verbální pohotovost ve vlastních mediálních výstupech (v modelových situacích).
Předpoklady
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

docházka aktivita samostatný výstup test
Doporučená literatura
  • Piňos. J. Nebojte se novinářů. Centrum pro dopravu energetiku, 1998.
  • Polouček, J. Práce s médii. Agnes, 2003.
  • Pospíšil, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002.
  • Šálek, M., Feřtek, T. Novináři nejsou zlí. Mediální rukověť pro neziskové organizace. Nadace Via, 2001.
  • Špaček, L. Velká kniha etikety. Praha: Mladá fronta, 2005.
  • Tureček, B. Čeho jest novinám třeba?. Centrum pro dopravu energetiku, 1998, 1998.
  • Věrčák, V. Media relations není manipulace. Praha: Ekopress, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk pro média a veřejnou sféru (A14) Kategorie: Filologické vědy 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní