Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zařazení médií do společenského kontextu. 2. Novináři - kooperace či kolize? 3. Předpoklady pro výkon funkce tiskového mluvčího. 4. Postavení tiskového mluvčího ve struktuře vnitrofiremních vztahů. 5. Role tiskového mluvčího v mediální komunikaci. 6. Jak oslovovat média? 7. Druhy a parametry tiskové zprávy. 8. Tvorba tiskového sdělení - trénink. 9. Uspořádání tiskové konference. 10. Interakce s novinářem - rozhovor. 11. Společenské vystupování tiskového mluvčího. 12. Pozvánka pro média; krizová komunikace - reakce na mediální "útok". 13. Evaluace mediálních výstupů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Předmět uvádí studenty do interdisciplinárního oboru; cílem kurzu je, aby si posluchači osvojili základní kompetence v oblasti interakce s příslušníky sdělovacích prostředků a získali praktickou orientaci v dynamicky se rozvíjejícím oboru "vztahy s veřejností". Přednášky budou doplněny praktickým cvičením založeným na tvorbě tiskového sdělení.
Student získá základní kompetence pro komunikaci se sdělovacími prostředky, seznámí se se způsobem přípravy tiskové konference, zná základní pravidla chování tiskového mluvčího na veřejnosti, umí sebevědomě vystupovat a prokazuje verbální pohotovost ve vlastních mediálních výstupech (v modelových situacích).
|
Předpoklady
|
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
docházka aktivita samostatný výstup test
|
Doporučená literatura
|
-
Piňos. J. Nebojte se novinářů. Centrum pro dopravu energetiku, 1998.
-
Polouček, J. Práce s médii. Agnes, 2003.
-
Pospíšil, P. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press, 2002.
-
Šálek, M., Feřtek, T. Novináři nejsou zlí. Mediální rukověť pro neziskové organizace. Nadace Via, 2001.
-
Špaček, L. Velká kniha etikety. Praha: Mladá fronta, 2005.
-
Tureček, B. Čeho jest novinám třeba?. Centrum pro dopravu energetiku, 1998, 1998.
-
Věrčák, V. Media relations není manipulace. Praha: Ekopress, 2004.
|