Předmět: Multimediální komunikace

« Zpět
Název předmětu Multimediální komunikace
Kód předmětu KBO/4206
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Červenka Michal, Mgr.
Obsah předmětu
1. Úvod do problematiky multimediální komunikace. 2. Logo v. značka a jejich chápání. 3. Komunikace s médii a její pravidla. 4. Reklama v. public relations. 5. Marketingová komunikace. 6. Corporate identity jako komunikační nástroj uvnitř i navenek. 7. Tištěná prezentace a tiskařské technologie. 8. Internetová prezentace. 9. Redakční systémy. 10. Mýtus všemocných sociálních sítí. 11. Branding I. - budování značky a její život. 12. Branding II. - propast mezi rozumem a emocemi. 13. - 14. Případové studie.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
Předmět vede studenty k základní orientaci v oblasti komunikace za použití různých komunikačních kanálů a platforem tak, aby si osvojili základní kompetence nezbytné k této činnosti. Cílem předmětu je seznámit posluchače se širokou škálou dostupných komunikačních kanálů, ukázat, jak je možné maximálně využít jejich potenciál a potenciál samotného komuniké. Součástí předmětu jsou kromě teorie také případové studie a vlastní kreativní činnost posluchačů, ukazující (mimo jiné) limity multimediální komunikace.
Student umí vyhledávat a třídit informace z různých komunikačních kanálů, dovede využít jejich potenciál, prokazuje samostatnost a kreativitu v rozboru a tvorbě multimediálních komunikátů.
Předpoklady
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

docházka aktivita samostatný výstup test
Doporučená literatura
  • Mcquail, D. Úvod do teorie masové komunikace.. Praha: Portál, 1999.
  • Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Gada Praha, 2003. Praha: Grada, 2010.
  • Neumeier, M. The Brand Gap. Praha: AnFas, 2008.
  • Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2011.
  • Pelsmacker, P., Geuens, M., Bergr, J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Reifová, I. Slovník mediální komunikace.
  • Špačková, A. Moderní rétorika. Praha: Grada, 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk pro média a veřejnou sféru (A14) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní