Cílem je naučit posluchače vést dialog, řídit diskusi, kontrolovat vlastní jednání, přesvědčit druhé k jednáním využívat komunikačních prostředků a vést je k sebepoznání. V seminářích jsou seznámeni s typologií mluvčích, neverbálních projevů i složkami neverbální a extralingvální komunikace. Posluchači se učí používat sledovat gesta a mimiku v komunikaci, odhalovat příčiny komunikačních poruch. Cvičení jsou doplňována názornými ukázkami a zaměřují se na praktický nácvik verbální i nonverbální komunikace ve veřejné komunikaci.
Student umí přesvědčivě mluvit, prezentovat odborné sdělení, naslouchat komunikačnímu partnerovi, vést diskusi, analyzovat kontext komunikace ve vztahu k dosažení komunikační úspěšnosti, účinně reflektovat osobnostní specifika komunikačních partnerů; analyzovat místo konkrétního komunikačního spojení v šířeji definovaném sociálním kontaktu, efektivně argumentovat, dovede dešifrovat nonverbální projevy druhých a umí o nich přemýšlet a adekvátně na ně reagovat, dokáže nonverbální projevy užívat v praxi - v různých modelových situacích, dokáže kontrolovat vlastní chování v komunikaci, motivovat druhé k jednání.
|
-
Adamczyk, G.; Bruno, T. Řeč těla -- Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla. Praha: Grada, 2005.
-
Janoušek, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha: Grada, 2007.
-
Mucha, I. Symboly v jednání. Praha: Karolinum, 2000.
-
Poláková, E., Spálová, L., Höflerová, E. Efektivní sociálně-mediální komunikace. Ostrava: OU, 2008.
-
Svobodová, M. Mluv, mluv - zajímáš mě. Praha: Pragoeduca, 2002.
-
Štěpaník, J. Umění jednat s lidmi. Praha: Grada, 2003.
-
Vlček, V. Psychologie pro doteková povolání -- Základy obchodní psychologie aneb bez vzájemného porozumění to nejde. Praha: Nakladatelství Poznání, 2003.
-
Vlček, V. Psychologie pro doteková povolání - Základy obchodní psychologie aneb bez vzájemného porozumění to nejde. Praha: Nakladatelství Poznání, 2003.
-
Vybíral, Z. Co, čím, jak a s kým komunikujeme. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999.
-
Vybíral, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál, 2008.
-
Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005.
-
Wieke, T. Rétorika v praxi. Praha: REBO Productions, 2005.
-
Zárubová, P, N. Gesta a mimika. Praha: AMU, 2008.
|