Předmět: Didaktické portfolio

« Zpět
Název předmětu Didaktické portfolio
Kód předmětu KBO/4153
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Fibiger Martin, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Didaktické portfolio má poskytnout studentům příležitost k sebereflexi a k opakovanému hodnocení podpůrných didaktických materiálů, které využili v průběhu souvislé pedagogické praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Blokový seminář se zaměřuje na prověření didaktické způsobilosti studenta před jeho nástupem na souvislou pedagogickou praxi. Kontrola splnění předmětu (zápočet) je prováděna na základě předloženémodelové přípravy na vyučovací hodinu, včetně přípravy pomůcek: multimediálních prezentací, textových materiálů atd. Ověřuje se kompetence k řešení situací, které souvisí s praxí.
student prokazuje svou odbornou způsobilost v oboru učitelství; disponuje kompetencemi pro realizaci konkrétní výu-ky. Je schopen vytvořit adekvátní a funkční přípravu pro příslušný typ vyučovací hodiny, didaktický obsah, motivační techniky, profil studenta (představí modelovou přípravu; popíše její rámcovou realizaci). Rovněž se orientuje v dostupných učebních oporách (včetně příruček, učebnic, metodik).
Předpoklady
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

aktivita samostatný výstup
Doporučená literatura
  • Coufalová, J. a kol. Hledisko kvality v přípravě učitelů. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.
  • Dytrtová, R. - Krhutová, M. Učitel příprava na profesi. Praha: Grada, 2009.
  • Kasíková, H. - Žák, V. Učit se děti učit se: hospitační arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011.
  • Mareš, J. Učitel - jeho příprava a požadavky školské praxe: sborník referátů z 2. konference České asociace pedagogického výzkumu. Ústí nad Labem: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1994.
  • Truda, J. Profesní portfolio učitele: soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (A14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní