Vyučující
|
-
Fibiger Martin, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktické portfolio má poskytnout studentům příležitost k sebereflexi a k opakovanému hodnocení podpůrných didaktických materiálů, které využili v průběhu souvislé pedagogické praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Blokový seminář se zaměřuje na prověření didaktické způsobilosti studenta před jeho nástupem na souvislou pedagogickou praxi. Kontrola splnění předmětu (zápočet) je prováděna na základě předloženémodelové přípravy na vyučovací hodinu, včetně přípravy pomůcek: multimediálních prezentací, textových materiálů atd. Ověřuje se kompetence k řešení situací, které souvisí s praxí.
student prokazuje svou odbornou způsobilost v oboru učitelství; disponuje kompetencemi pro realizaci konkrétní výu-ky. Je schopen vytvořit adekvátní a funkční přípravu pro příslušný typ vyučovací hodiny, didaktický obsah, motivační techniky, profil studenta (představí modelovou přípravu; popíše její rámcovou realizaci). Rovněž se orientuje v dostupných učebních oporách (včetně příruček, učebnic, metodik).
|
Předpoklady
|
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
aktivita samostatný výstup
|
Doporučená literatura
|
-
Coufalová, J. a kol. Hledisko kvality v přípravě učitelů. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010.
-
Dytrtová, R. - Krhutová, M. Učitel příprava na profesi. Praha: Grada, 2009.
-
Kasíková, H. - Žák, V. Učit se děti učit se: hospitační arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011.
-
Mareš, J. Učitel - jeho příprava a požadavky školské praxe: sborník referátů z 2. konference České asociace pedagogického výzkumu. Ústí nad Labem: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1994.
-
Truda, J. Profesní portfolio učitele: soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
|