Vyučující
|
-
Housová Tereza, Mgr.
-
Fibiger Martin, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Souvislá pedagogická praxe směřuje k rozvíjení učitelských kompetencí v celém rozsahu, studenti získávají zkušenosti s reálnou výukou, s požadavky na profesi učitele a ověřují si kvalitu své učitelské způsobilosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Student v rámci kurzu vykonává souvislou pedagogickou praxi na základní škole, střední škole nebo v gymnáziu. Pracuje pod vedením kvalifikovaného cvičného učitele, za podmínek, které stanovuje Centrum pedagogické praxe UJEP. Samostatná činnost studenta je doprovázena společnou reflexí, která zahrnuje zejména: - diskusi nad pedagogickými zkušenostmi studenta během praxe, - srovnání školní reality s původní přípravou a plány, - teoretickou revizi a korekci tvůrčích zadání, která student na praxi realizoval.
Student komunikuje nad specifickým problémem (v rámci přípravy na ped. praxi). Student vede výklad problematiky konkrétního vzdělávacího obsahu. Student připravuje a strukturuje úkoly pro žáky a studenty. Student realizuje vlastní či zadaný úkol se žáky. Student reflektuje žákovský výkon. Student reflektuje vlastní výkon. Student používá hodnotící i nehodnotící zpětnou vazbu. Student obhajuje své postupy před spolužáky a cvičným vyučujícím. Student efektivně dokumentuje průběh pedagogické praxe
|
Předpoklady
|
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
docházka aktivita samostatný výstup
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-8082.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). 1. vyd.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
|