Vyučující
|
-
Hník Ondřej, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání témat jednotlivých pedagogických výstupů, podání instrukcí k analýze řešených modelových situací a jejich hodnocení. 2.-11. Mikrovýstupy - nácvik standardních učitelských činností před nástupem na souvislou pedagogickou praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozvíjí didaktické dovednosti studentů a studentek připravovaných pro učitelské povolání, zejména pak oborově předmětové kompetence. Program je koncipován jako příprava na souvislou pedagogickou praxi metodou tzv. mikrovyučování, obsahem seminářů jsou zejména předem připravená pedagogická vystoupení studentů a studentek s následným rozborem a hodnocením.
Absolvent předmětu je vybaven náležitými kompetencemi, má profesní vědomosti a dovednosti potřebné k úspěšnému zvládnutí souvislé pedagogické praxe, resp. výuky literární výchovy ve škole.
|
Předpoklady
|
znalosti disciplíny na maturitní úrovni znalosti v rámci oborové návaznosti náležitá terminologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
docházka aktivita samostatný výstup test
|
Doporučená literatura
|
-
Germušková, M. Literárny text v didaktickej komunikácii. Prešov: Fakulta humanitných a prírodných vied PU, 2003.
-
Lederbuchová, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole I.. Plzeň: ZČU, 1995.
-
Nezkusil, V. Nástin didaktiky literární výchovy. Praha: UK - PF, 2004.
-
Peterka, J. Teorie literatury pro učitele. Praha: UK - PF, 2001.
-
Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999.
-
Slavík, J. Umění zážitku, zážitek umění I.. Praha: UK - PF, 2001.
|